شناسهٔ خبر: 136302 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جاسمی در نطق میان دستور:

چوب حراج به پالایشگاه کرمانشاه زدند/ ارزش اقتصادی پالایشگاه در سال ۹۲ بیش از ۱۳۰۰ میلیارد بوده است

مجلس نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: متأسفانه اخیرا به سرمایه کرمانشاه یعنی پالایشگاه این شهر چوب حراج زدند، حال طبق نظرات کارشناسان، ارزش اقتصادی این پالایشگاه در سال ۹۲ بیش از ۱۳۰۰ میلیارد بوده است.

به گزارش «نماینده» سید قاسم جاسمی در صحن علنی امروز (‌سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه‌) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک به مناسبت میلاد مهدی موعود امام زمان (‌ع‌)، با بیان اینکه با همکاری و یاری مجمع نمایندگان استان و سایر نمایندگان و مراجع قانونی پیگیر خواسته‌های به حق مردم حوزه انتخابیه خواهم بود، گفت: استان کرمانشاه در طول ۸ سال دفاع مقدس سینه ستبر ایران عزیز و دژ تسخیرناپذیر ایران اسلامی بوده و مردم شجاع و شهیدپرور آن اعم از خواهر و برادر با قومیت‌ها و مذاهب مختلف دوشادوش هم با جان و مال خود در راه اسلام، انقلاب و کشور عزیزمان ایران جهاد و جان فشانی‌های بسیاری نمودند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حقیقت اگر دفاع جانانه و مقاومت دلیرانه مردم شریف و فرزندان شجاع دیار کرمانشاه به ویژه در عملیات غرورآفرین مرصاد که با بود و نبود انقلاب گره خورده بود، نبود چه اتفاق بزرگ، ناگوار و شکننده‌ای می‌افتاد؟

وی با بیان اینکه پس از پایان جنگ تحمیلی مردم نجیب استان کرمانشاه بسیار امیدوار بودند که مقامات و مسئولان کشور در قول و عمل، قدردان مجاهدت‌های آنان باشند، تصریح کرد: مردم انتظار داشتند به سرعت عقب ماندگی‌های ناشی از جنگ ویرانگر با مهیا نمودن زیرساخت‌ها، سایر سرمایه گذاری‌های کلان و تخصصی، بودجه‌ها و اعتبارات فراوان جبران نموده و آنها را از فقر و بیکاری نجات دهند اما متاسفانه تاکنون این مهم و حق مسلم اتفاق نیفتاده و به استان کرمانشاه در تمامی زمینه‌ها توجه لازم و کافی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: متاسفانه نه تنها  هیچ اقدامی در جهت رفع مشکلات استان صورت نگرفت بلکه به دلیل مسائل تبلیغاتی و انتخاباتی در دولت تدبیر و امید به سرمایه کرمانشاه یعنی پالایشگاه این شهر چوب حراج زدند این در حالی است که طبق نظرات کارشناسی کارشناسان، ارزش اقتصادی این پالایشگاه در سال ۹۲ بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ارزش داشت و در بازرسی‌های اخیر سازمان بازرسی با وجودی که ارزش این پالایشگاه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود اما تنها۱۱ میلیارد تومان به فروش رسید.

جاسمی ادامه داد: هر چند مقرر شد بخش خصوصی نیروهای بیکار این پالایشگاه را حفظ کند اما در شب ولادت حضرت علی (‌ع‌) پنج نفر از نیروهای خدوم و زحمتکش راهی زندان شده و در حال حاضر نیز شاهد اخراج تعدادی از این نیروها هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم، خطاب به هیات رئیسه و نمایندگان مجلس، گفت: به داد مردم استان‌های مظلوم و محروم برسید؛ چرا باید وزرای اقتصاد و نفت نسبت به اخراج نیروهای پالایشگاه کرمانشاه و خواسته‌های نمایندگان بی‌توجه باشند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری انتخابات پیش رو، گفت: از نمایندگان انتظار می‌رود اجازه ندهند از امکانات دولتی بر علیه رقبای انتخاباتی استفاده شود در این رابطه شاهد هستیم تمامی استانداران، فرمانداران و بخشداران از امکانات دولت برای تبلیغ انتخاباتی استفاده می‌کنند که این اقدام ناصواب و غیراخلاقی است.

وی با یادآوری استیضاح وزیر آموزش و پرورش، افزود: آقای صالحی امیری یکی از وزاریی است که متاسفانه در قول و عمل هیچ‌گونه تعهدی ندارد؛  هر چند موضوع استیضاح وزیر توسط ۲۵ نفر از نمایندگان امضا شده اما توجهی به این موضوع نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از هیات رئیسه درخواست کرد رسیدگی به موضوعاتی مانند عدم نظارت بر چاپ کتاب، عدم نظارت بر تولید فیلم‌های سینمایی، استفاده از شخصیت‌های دو تابعیتی برای داوری آثار ارسال شده به جشنواره فیلم فجر، برخورد دوگانه و ... را در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: متاسفانه نسبت به رسیدگی به این مسائل بی‌توجهی شده و در حقیقت فرصت سوزی کردند و رسیدگی به این مسائل را به بعد از انتخابات موکول کردند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم، ادامه داد: انتظار می‌رود هیات رئیسه رسیدگی به این مسائل و استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: آقای وزیر مگر ما جوانان فارغ التحصیل بیکار نداریم حتما امکانات دولتی و بیت المال باید فقط  در اختیار شما افراد خاص باشد؟

نظر شما