شناسهٔ خبر: 136295 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اگر زیبایی‌های تهران را نمی‌توانند ببینند از همان عینک‌های خودشان بزنند

چمران اگر تهران اکنون اینگونه است و عده‌ای چشمانشان را بستند، از همان عینکهایی که خودشان گفتند نزدند و زیبایی‌های شهر را ندیدند. همینگونه خواهد ماند و این نتایج بی برنامگی است.

به گزارش «نماینده»؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی تهران در دیدار با قالیباف طی سخنانی اظهار داشت: مهم ترین بیانی که می‌شود درباره ریاست جمهوری داشت کلام مقام معظم رهبری است که فرمودند کسی را انتخاب کنیم که چشم او به نیروهای داخلی خودمان باشد به آنسوی آبها چشم ندوزیم.
وی افزود: ما نتیجه بدعهدی‌ها و عقب نشینی‌ها را دیدیم و تجریه کردیم. هر چند ممکن است چیزی به دست آورده باشیم اما در مجموع قابل اعتماد نیستند.
رئیس شورای اسلامی تهران همچنین تصریح کرد: نباید به آمریکا چشم دوخت، ملی شدن صنعت نفت هم زمانی اتفاق افتاد که ما گفتیم ما می‌توانیم.

چمران همچنین تصریح کرد: کسی باید برای ریاست جمهوری بیاید که بگوید ما می‌توانیم و بتواند. حرف زدن و شعار دادن و بعد آن عمل نکردن کار ساده‌ای است.
وی با تاکید بر اینکه شورای شهر در کل کشور بسیار تاثیر گذار است، گفت: اگر در تهران کارهایی خوب عمرانی فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد در جاهای دیگر هم رسوخ می‌کند.

رئیس شورای اسلامی تهران بر همین اساس اضافه کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی اصولا به عهده وزارت ارشاد است هر چند در قانون شوراهای تبیین داشته در این زمینه اما ما دیدیم شهر را جز بر مبانی فرهنگی نمی‌توان ساخت.

چمران افزود: این معنویت و روحانیت است که شهر را رشد می‌دهد. بدون اعتقاد و معنویت در شهر نمی‌توان کاری کرد. اگر تهران اکنون اینگونه است و عده‌ای چشمانشان را بستند، از همان عینکهایی که خودشان گفتند نزدند و زیبایی‌های شهر را ندیدند. همینگونه خواهد ماند و این نتایج بی برنامگی است. شهر باید با برنامه تفصیلی و برنامه باشد.

وی همچنین یادآور شد: با قالیباف تصمیم گرفتیم طرح تفصیلی را به بهترین نحو طراحی و اجرا کنیم. هر چند شهر مشکلاتی دارد اما قانون دارد.

چمران همچنین اعلام کرد که لیست خدمت را امروز و فردا اعلام خواهیم کرد.

نظر شما