شناسهٔ خبر: 136294 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در جمع علما تهران مطرح شد؛

قالیباف: وضع اقتصادی مردم از ۹۲ بدتر شده

قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش علما و ائمه جماعات مساجد تهران گفت: مهم ترین هدف انقلاب اسلامی، تامین امنیت و آرامش جامعه است.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در همایش علما و ائمه جماعات مساجد شهر تهران در مسجد امام صادق(ع) ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج)  اظهار کرد: در ۱۲ فروردین ۵۸ وقتی به جمهوری اسلامی رای دادیم؛ سخن امام(ره) این بود که از این پس مردم برای خود تصمیم می گیرند و مهم ترین هدف انقلاب اسلامی، تامین امنیت و آرامش جامعه است. ما وظیفه داریم امنیت را برای مردم با هر دین و گرایشی تامین کنیم.

وی ادامه دارد: حضرت امام فرمودند آن کسی که تا آخر با ما می ایستد، محرومان هستند و دیدیم زمانی که تروریست ها به نزدیکی بغداد رسیدند این محرومان بودند که به دفاع از حرم پرداختند، انقلاب ما انقلاب محرومین است.

قالیباف هدف دوم انقلاب را ایجاد بستر سعادت اخروی مردم دانست و گفت: باید شرایط را برای عبادت مردم تامین کنیم. امروز کارنامه اقتصادی کشور قابل قبول نیست و مردم را به زحمت انداخته است.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی آنچنان گریبانگیر مردم شده که کسی نمی تواند دست کسی را بگیرد. در جامعه ما نباید فقر وجود داشته باشد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به وجود منابع عظیم نفت و گاز و نیروی جوان و با استعداد و تحصیل کرده در کشور بیان کرد: جوانان با استعداد ایرانی امروز صنعت آمریکا را می چرخانند اما اقتصاد کشور مشکل دارد، این به دلیل ضعف مدیریت است که موجب شده کارآمدی دین در اداره جامعه زیر سوال برود. این درست است که ما جامعه را بد اداره کردیم.

قالیباف گره گشایی از مردم را یک نعمت دانست و گفت: اگر می خواهیم سعادت مند باشیم باید کارآمدی دین را در اداره جامعه ثابت کنیم. در ۲۹ اردیبهشت باید یک مدیر کارآمد انتخاب کنیم.

وی کارآمدی را مهمترین اصل برای اداره کشور دانست و اظهار داشت: افرادی که در دولت هستند به شکلی حرف می زنند که انگار اصلا مسئولیت نداشته اند اما از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۷ سال مسئول کشور بوده اند. انصاف داشته باشید و کارهای انجام شده را بگوئید. وضع اقتصادی مردم از سال ۹۲ تا امروز بسیار بدتر شده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه کسی که برای مشکلات اقتصادی کلیه اش را بفروشد، دینش را هم می فروشد، بیان داشت: به من می گویند چرا می گویی۴ درصدی، چهار درصد کسانی هستند که سرمایه کشور را بدون هیچ تلاشی می بلعند. در فرهنگ دینی آموخته ایم که در مقابل ظلم بایستیم، مگر می شود در جامعه ما این۴ درصد به ۹۶ درصد ظلم کنند و علما ساکت باشند!

وی در پاسخ به مسائل مطرح شده در خصوص مخالف او با سرمایه داران و صنعت گران، گفت: من دست کارخانه داران و صنعت گران که مشکلات مردم را حل می کنند را می بوسم ولی با قدرت تمام با قاچاقچیان مقابله می کنم و متاسفم برای کسانی که لباس پیامبر می پوشند ولی خلاف پیامبر عمل می کنند.

قالیباف تاکید کرد: دولت ما در خدمت مردم و کشاورز خواهد بود اما دست دلالان و واسطه ها را قطع می کند. اگر در مسولیت باشیم و نتوانیم مسائل را حل کنیم بهتر است که نباشیم.

وی در پایان تاکید کرد: در کشور منابع انسانی و طبیعی فراوان است، آنهایی که می گویند نمی شود ۵ ملیون شغل ایجاد کرد کسانی هستند که چشم به خارج کشور دوخته اند.

نظر شما