شناسهٔ خبر: 136281 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کارخانه‌داری که پس از ۳۰ سال مسافرکش شد/وزیر وارداتچی نمک روی زخم بود

تولیدی لباس کارخانه‌دار ۳۰ ساله‌ای که یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان روسری در شهرری بوده و سال گذشته با تعطیلی کارخانه‌اش مسافرکش شده، می‌گوید: خبر وزیر وارداتچی نمک روی زخم بود.

به گزارش «نماینده» یکی از قدیمی ترین تولیدکننده روسری در کشور، با اشاره به این که افزایش قاچاق پوشاک باعث شده تا واحدهای تولیدی هر روز تعطیل شوند، اظهار داشت: کالای قاچاق بازار پوشاک را کلا گرفته است در این شرایط تولید کننده اصلاً نمی تواند با آنها رقابت کند زیرا هزینه های تولید، قیمت تمام شده محصولات را هر روز افزایش می‌دهد.

وی که به دلیل حفظ آبرو از بیان نامش اکراه داشت، با بیان اینکه بسیاری از دلالان با دریافت مبالغی محموله‌های متعدد پوشاک را وارد کشور می‌کنند افزود: من دلالی را سراغ دارم که از چین در فاصله‌های زمانی مختلف ۵ میلیارد جنس وارد کشور می‌کند. در این شرایط به طور حتم تولید کننده داخلی امکان فعالیت نخواهد داشت.

این تولیدکننده قدیمی پوشاک با اشاره به انتشار اخبار واردات پوشاک آن هم توسط دختر وزیر، گفت: این گونه اخبار زخم تولید کنندگان داخل را بدتر کرده و هر روز بر ناامیدی آنها اضافه می‌کند.

وی با اعلام این که مجبور شدم سال گذشته کارخانه ۳۰ ساله خود را در زمان آباد شهرری با وجود ۱۸ کارگر تعطیل کنم، تصریح کرد: امروز من که جزو اولین تولید کنندگان روسری در کشور هستم، مستاجرم و باید با مسافرکشی هزینه‌های خود را تامین کنم. حتی فرزند من که مهندسی پزشکی می‌خواند نیز مجبور است با پخش تراکت هزینه تحصیل خود را پرداخت کند.

نظر شما