شناسهٔ خبر: 136236 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مشاور نعمت‌زاده: قاچاق و واردات بی‌رویه آفت صنعت پوشاک شده است

پوشاک مشاور وزیر صنعت قاچاق و واردات بی رویه را مانع جدی توسعه صنعت پوشاک و نساجی در کشور برشمرد و گفت: ایران از توان و ظرفیت های بی بدیلی در این عرصه برخوردار است.

به گزارش «نماینده»، گلناز نصرالهی حمایت از تولیدداخلی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و افزود: تحرک چرخ تولید بی تردید سرعت حرکت چرخ ماشین اقتصادی کشور را شتاب می بخشد.
وی در ادامه قاچاق را آفت جدی صنعت پوشاک و نساجی کشور برشمرد و اظهارداشت: این پدیده نفس صنایع داخلی را به شماره انداخته است.
مشاور وزیر صنعت با اشاره به این جمله که صنعت پوشاک ضمن ارزش افزوده بالا و ایجاد اشتغال پایدار از قدرت ارزآوری مثال زدنی برخوردار است بر ضرورت حمایت و تقویت این صنعت در کشور تاکیدکرد.
«محمدمهدی رئیس زاده» دبیر انجمن صنایع نساجی ایران نیز برضرورت حمایت از تولید داخلی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز پوشاک کشور به وسیله تولیدکنندگان داخلی تامین و بقیه نیاز مملکت در حوزه پوشاک باید از طریق واردات تامین شود.
وی با تاکید بر اینکه واردات پوشاک باید هدفمند و قانونی باشد، افزود: واردات بی رویه و قاچاق ضربات جبران ناپذیری بر پیکره این صنعت وارد می سازد.
دبیر انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه صنعت نساجی و پوشاک ایران از قدمت طولانی برخوردار است، اظهارداشت: این صنعت از جمله مهمترین بخش های اشتغال زا در کشوراست.

نظر شما