شناسهٔ خبر: 136211 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شکایت یکی از نامزدها و بررسی آن در کمیسیون نظارت بر تبلیغات

قاضی زاده هاشمی سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: تاکنون شکایت یک نامزد به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری رسیده که این شکایت دو محور دارد که ما آن را بررسی می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز یکشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) با حضور در نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران، درباره مناظره های انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با وجود برخی تقاضاهایی که قبل از برگزاری مناظره‌ها وجود داشت که این مناظره‌ها به صورت ضبط شده یا در تعداد محدود و در زمان اندکی برگزار شود، ما تاکنون دو مناظره را به صورت علنی و زنده برگزار کرده‌ایم و مردم شریف ایران هم در جریان آنها قرار گرفته‌اند تا بتوانند فضا و فرصت تفکر لازم برای انتخاب را داشته باشند.

وی افزود: سعی شده که مناظره‌ها در بهترین زمان پخش شود و این اتفاق افتاد و به حول و قوه الهی دو مناظره تاکنون برگزار شد؛ یک مناظره باقی مانده که بعدازظهر جمعه (۲۲ اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود که موضوع آن «اقتصادی» است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در نظرسنجی‌های مراکز معتبر نظرسنجی، بیشترین مطالبات و دغدغه‌های مردم، اقتصادی بود و مانند دو مناظره قبل، یکی دیگر از اولویت‌های مردم به عنوان موضوع مناظره انتخاب شده است.

سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما قبل از هر دو مناظره قبلی، جلساتی را با دوستان برگزار کردیم و قوانین مربوط به حوزه تبلیغات هم به صورت حضوری و هم به صورت مکتوب برای ۶ نامزد تشریح شد و قبل از جلسه مناظره هم از طریق اطلاعیه در ابتدای پخش مناظره به اطلاع مردم رسیده است تا برنامه‌ریزی لازم برای رعایت نظم جلسه و عدالت و تساوی در زمان بندی از سوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد.

قاضی‌زاده ادامه داد: امسال کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در تمام فرآیند مناظره حضور داشته و سعی‌مان بر این بوده که هر ۶ نامزد بتوانند برنامه‌هایشان را به مردم معرفی کنند. غیر از مناظره‌ها هم، هر نامزد حدود ۵۵۵ دقیقه برنامه تلویزیونی و حدود ۵۵۰ دقیقه برنامه رادیویی دارد؛ یعنی بیش از هزار دقیقه در صدا و سیما برنامه وجود دارد.

وی همچنین گفت: تاکنون شکایت یک نامزد به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری رسیده که این شکایت دو محور دارد که ما آن را بررسی می‌کنیم.

قاضی‌زاده که در محل برگزاری نمایشگاه کتاب با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، این رویداد را از مهمترین رخدادهای فرهنگی کشور عنوان کرد که دارای جایگاهی جهانی است و نمی‌شود آن را با هیچ یک از اتفاقات فرهنگی دیگر در کشور مقایسه کرد.

عضو کمیسوین فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: امیدوارم بازدیدهای گسترده مردم و رونق بیشتر کتاب، منجر به دانایی‌محوری در کشور شود، چرا که کتاب یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگ عمومی است. خوشحالم که ناشران علیرغم همه مشکلاتی که دارند، در کشاندن مردم به نمایشگاه کتاب موفق بوده‌اند.

نظر شما