شناسهٔ خبر: 136164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تصمیم آتی درباره مناطق امن در سوریه به ابتکار آمریکا بستگی دارد

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد که اتخاذ تصمیمات آتی درباره مناطق کاهش تنش در سوریه به ابتکار عمل های واشنگتن برای کاهش خشونت در این کشور بستگی دارد.

به گزارش «نماینده» به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: در ابتدای سال جاری میلادی آمریکا پیشنهاداتی را درباره ایجاد مناطق امن در سوریه و کاهش سطح خشونت ها در این کشور ارائه کرده بود و اکنون با توجه به توافق انجام شده در آستانه برای ایجاد مناطق کاهش تنش (مناطق امن) تصمیمات آتی درباره این مناطق به ابتکار عمل های واشنگتن برای کاهش خشونت ها در سوریه بستگی دارد.

روز پنجشنبه پیش‌نویس توافق ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه توسط کشورهای حاضر در مذاکرات «آستانه» امضا شد.

بر اساس توافق انجام شده شمال حمص، غوطه شرقی دمشق و بخش هایی از درعا و قنیطره در جنوب سوریه شامل این ۴ منطقه هستند.

روز گذشته نیز رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرده بود که از نیمه شب اول ماه می، نیروی هوایی این کشور عملیات هوایی در مناطق موسوم به کاهش تنش در سوریه را متوقف کرده است.

رودسکوی گفت: البته ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه به معنای متوقف شدن جنگ با تروریست های داعش و جبهه النصره نخواهد بود. حمایت‌های هوایی روسیه از نیروهای مسلح سوریه برای شکست دادن داعش ادامه خواهد داشت و ایجاد مناطق کاهش تنش به دمشق کمک خواهد کرد تا میزان قابل توجهی از نیروهایش را از درگیری‌ها آزاد کند و آنها حضور موثرتری در مبارزه با داعش داشته باشند.

این فرمانده روس در پایان گفت: ما تا نابودی داعش به ارتش سوریه کمک خواهیم کرد و داعشی ها را از بین خواهیم برد.

نظر شما