شناسهٔ خبر: 136129 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

میرکاظمی مطرح کرد؛

صداوسیما به طور یک‌طرفه در اختیار دولت قرارگرفته

سیدمسعود میرکاظمی431 عضو ستاد حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: کشوری که در تحریم و رکود است چرا باید این‌طور ریخت‌وپاش کند، چرا هزینه‌های جاری خود دولت را دو برابر کرده و هزینه مربوط مردم را کاهش داده‌اند؛ متأسفانه صداوسیما نیز یک‌طرفه در اختیار دولت قرارگرفته و جایی نیست این مسائل را بازکنیم.

به گزارش «نماینده»، سید مسعود میرکاظمی عضو ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در همایش عدالت در سلامت که عصر امروز پنجشنبه در اریکه ایرانیان برگزار شد، ضمن تسلیت جان باختن جمعی از کارگران معدن در استان گلستان اظهار داشت: کشور ما کشوری غنی و برخوردار است، علاوه بر نفت و گاز ویژگی‌های دیگری نیز برای کشورمان وجود دارد که داشتن ۴۰۰ هزار واحد تولیدی، موقعیت سوق‌الجیشی مناسب، دسترسی به معادن روی، طلا، مس، نقره ازجمله این موارد است؛ اما چرا باید امروز شاهد بیکاری خیل عظیم نیروی جوان کشورمان باشیم.

میرکاظمی افزود: چرا باوجوداینکه ما ۱۱ برابر رشد علمی داشته‌ایم اما رفاه متناسب با این رشد دیده نمی‌شود و در طول این مدت بعد انقلاب توزیع یارانه ناعادلانه بوده است. نباید به رقمی که در حال حاضر پرداخت می‌شود نگاه کرد؛ ۴۰ درصد یارانه به خانه‌ها می‌رود و ۶۰ درصد پنهان است.

عضو ستاد رئیسی بابیان اینکه کسانی که ۲۰ سال دولت را در اختیار داشته‌اند امروز ادعای مظلومیت دارند، گفت: آن‌ها راهبردهای غلطی را گذاشته‌اند و امروز ما را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها فاصله طبقاتی کم شد اما در این دولت این فاصله زیاد شده است، چرا در گزارشی که خود دولت داده ۶۰ درصد بنگاه‌های تعطیل‌شده کمتر از ۶ سال عمر داشته‌اند. کجای سیاست دولت اشکال داشته و بهره‌وری ما یا ثابت یا کاهشی بوده است؟

میرکاظمی با تأکید براینکه اقتصاد غربی پاسخگو نیست تصریح کرد: یک دیدگاه معتقد است بدون وابستگی به خارج نمی‌توانیم اما یک دیدگاه می‌گوید باید با تکیه‌بر منابع و ظرفیت داخل و درعین‌حال نگاه به بیرون کار را پیش برد. ما به خاطر ذوق‌زدگی این دولت در ارتباط با ۵ کشور بسیاری از بازارهای مهم را ازدست‌داده‌ایم.

وزیر اسبق نفت بابیان اینکه برخی ادعا دارند کسی جز ما نمی‌تواند کشور را نجات دهد، افزود: برخی مدعی‌اند به خاطر اتفاق سفارت عربستان در مشهد توریست کاهش داشته است موجب فرار گردشگر شده است، این چه نوع استدلالی است؛ اگر این‌طور بود آن ۸ ماه قشون‌کشی بسیار بدتر از آن دو ساعت اتفاق سفارت عربستان بود؛ لذا یکی از ظلم‌ها و بزرگ‌ترین خیانت سیاسی کردن اقتصاد کشور است.

وی بابیان اینکه این دولت باید پاسخگوی نفت ۶۵ دلاری باشد، تصریح کرد: کشوری که در تحریم و رکود است چرا باید این‌طور ریخت‌وپاش کند، چرا هزینه‌های جاری خود دولت را دو برابر کرده و هزینه مربوط مردم را کاهش داده‌اند؛ متأسفانه صداوسیما نیز یک‌طرفه در اختیار دولت قرارگرفته و جایی نیست این مسائل را بازکنیم.

میرکاظمی با تأکید براینکه وزیر امور خارجه گفته بود اگر توافق نشود، دیگر رأی نمی‌آوریم، گفت: باید این فرد محاکمه شود که منافع ملی را به منافع حزبی می‌فروشند، لذا ادامه مسیر درباره جبران هزینه‌های جاری از مصیبت‌های کشور است و خود این دولت برای پوشش هزینه‌های جاری به‌حساب ذخایر بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی دست‌اندازی کرد.

وی بابیان اینکه راهبردها و سیاست‌ها نیاز به تغییر دارد افزود: این‌ها همه‌چیز را به اسم اعتدال از بین بردند، برخی از دانشگاهیان در چند گروه بر روی مسائل اساسی کشور کارکرده‌اند و آقای رئیسی برای اقدام مناسب در خصوص بانک‌ها، رکود، صادرات و امید دادن به جامعه به‌صورت جزئی برنامه دارد.

عضو ستاد رئیسی متذکر شد: آقای رئیسی دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور است و توان اجماع و عدم درگیر شدن دربازی‌های سخیف سیاسی را دارد و در سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی و خود مشهد کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند که مردم مشهد آن را احساس کرده‌اند.

وی تأکید کرد: امیدواریم این ریل فعلی کشور تغییر کرده و به دست صاحبان کار و علم بیفتد که دو تابعیتی نیستند.

نظر شما