شناسهٔ خبر: 136037 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قالیباف در گفتگوی ویژه خبری:

ایجاد ۵میلیون شغل برنامه قطعی من است/ وزیر چند صد میلیاردی خجالت می‌کشد ثروتش را اعلام کند

قالیباف2 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم تأکید کرد: وقتی برخی ۸۰۰هزار تومان هم ندارند، مسئول بیاید بگوید "ثروت من چند صد میلیارد است"، چه پاسخی خواهیم داشت؟

به گزارش «نماینده»، محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره برنامه‌های خود برای رسیدگی به محرومان،   گفت: انقلاب ما و امام ما امام مستضعفان است و فرهنگ ملی ما توجه به نیازمندان و محرومان است.

وی افزود: طبیعتاً مسئولان هم این را باید در اولویت بگذارند چون مسئولیت‌های ما هم به‌خاطر تلاش ملت و به‌ویژه محرومین است. الآن در کشور دچار بحران اقتصادی هستیم و بخش قابل توجهی از مردم ما جزو عزیزان کم‌درآمد محسوب می‌شوند و برخی در یک فقر مطلق هستند که جمع کل این افراد که عرض کردم حدود ۲۵ میلیون است.

قالیباف تأکید کرد: در برنامه‌ریزی من است که به‌صورت  اورژانسی مشکلات کوتاه‌مدت اینها را حل و فصل کنیم. ریشه این کار هم طبیعتاً همان بیکاری و رکود و گرانی است. برای کار درازمدت هم باید بیکاری را چاره‌اندیشی کنیم. ولی خوب، تا حل آن زمانی خواهد برد لذا باید برای این حدود ۲۵ میلیون نفر پیش‌بینی‌هایی کنیم. این مثل یک مجروح تصادفی است که خونش دارد می‌رود باید خون را بند بیاوریم تا بتوانیم کار اساسی کنیم.

وی گفت: در هدفمندی یارانه‌ها باید اولویت حتماً به این قشر داده شود. یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان سال ۸۹ الآن به یک‌سوم قدرت خریدش کاهش یافته، باید همان قدرت خرید را برایشان حفظ کنیم که می‌شود ۱۵۰ هزار تومان.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم تصریح کرد: در حوزه بیکاری ما ۵ میلیون شغل در برنامه قطعی داریم و در این بخش شغل، سامانه ملی کارانه داریم که همه جوانان بالای ۱۸ سال جویای کار با شروع دولت مردم آنجا ثبت نام می‌کنند که آئین‌نامه‌ای دارد و نشان می‌دهد تحصیلات و مهارت آنها چگونه است؛ اینکه اخراج شده‌اند یا نه و آیا متأهل هستند یا مجردند.

وی اضافه کرد: بر این اساس آنها را به مراکز مختلف معرفی می‌کنیم و مشغول به کار. الآن برای خانواده‌ای که متأهلند و از کار بیکار شده‌اند چه باید کنیم؟ ما پیش‌بینی ۲۵۰ هزار تومان تا مدتی که در سامانه هستند تا زمان مشغول به  کاری کمک‌هزینه می‌دهیم و بعد از جذبشان در کارگاه، این پول را به آن کارگاه می‌دهیم که جذب کرده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: اولویت ما در بخش خصوصی است برای کار. چون آن‌قدر که آن می‌تواند اشتغال ایجاد کند، بخشهای عمومی و دولتی قادر نیستند. زنان سرپرست خانوار یکی از موضوعات جدی کشورمان است؛ الآن مرد دو شیفت کار می‌کند و خانم خانه کار می‌کند مشکلات اقتصادی دارند. در این وضعیت خانم خانه‌داری سرپرست خانوار است، واقعاً اگر دولت به اینها توجه نکند به چه‌کسی توجه کند؟

وی ادامه داد: در خانواده‌ای که هشت معلول دارد، با ۵۰ هزار تومان به‌ازای هر معلول آیا فقط نیازهای بهداشتی اولیه اینها هم حتی تأمین می‌شود؟ بعضاً این سؤال را می‌پرسند که "آیا می‌توان ۵ میلیون شغل ایجاد کرد؟ " من با اطمینان می‌گویم می‌شود، چه در حوزه آی‌تی و گردشگری و خدمات و صنعت و ... می‌توانیم. اولین کشور دنیا هستیم در جمع منابع گازی و نفتی. الآن ۵۱ میلیون تن در حوزه پتروشیمی تولیدات داریم که می‌توانیم تا ۶۱ میلیون تن الآن ظرفیت افزایش داریم در کمتر از یک سال افزایش دهیم. هر میلیون تن  ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند. تکنولوژی و نیروی انسانی و مواد اولیه‌اش هست.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم تصریح کرد: ولی الآن گازی که تبدیل به مواد اولیه می‌شود به‌جای تبدیل به ارزش افزوده، اینها این‌طور نمی‌شود. ۴ درصدی که رانت استفاده می‌کنند بیشترین درآمد را بدون هیچ زحمتی می‌خواهند بردارند این مواد اولیه به‌جای صنایع زیردستی داخل به‌صورت خام به خارج صادر می‌شود. البته کاهش هزینه دولت و اصلاح ساختار دولت و اصلاح نظام مالیاتی به‌نفع تولیدکنندگان و به‌نفع افراد خرده‌پا و جلوگیری از فرار مالیاتی از سیاست‌هایی است که می‌توانیم توجه به محرومین را با آن داشته باشیم.

وی افزود: کاهش فاصله طبقاتی مهم است. بیش از ده سال قبل که در شهرداری آغاز به کار کردم گفتم تلاش می‌کنیم فاصله جنوب و شمال تهران را کاهش دهیم و امروز واقعاً این اتفاق در تهران افتاده، همین اتفاق باید در سطح ملی باید بیفتد. همین یارانه‌ها اگر هدفمند بشوند، متعهد می‌شوم که در طول دوره‌ای که بتوانیم خدمتگزاری کنیم به‌عنوان دولت مردم قادر خواهیم بود این روند اصلاح کاهش فاصله طبقاتی را چه در روستا و چه در حاشیه شهر و چه در شهر  ان‌شاءالله بتوانیم تحقق بدهیم و این را مردم در زندگی‌شان حس و باور کنند.

قالیباف درباره موضوع مفاسد اقتصادی نیز گفت: یکی از مشکلات امروز ما که مردم دلخور و دلشکسته هستند، بحث مبارزه با فساد است. فساد هرجا پیدا شد هرکسی به فاسد رحم کرد ظلم به مردم و انقلاب کرد. اولین گام ما در دولت حتماً قطع دست کسانی است که وجودشان و نوع کارشان ایجاد فساد می‌کند. اینکه مرتب تأکید بر ۴ درصد دارم، آنها هستند که می‌خواهند بیشترین منافع کشور را حداکثر اما بدون زحمت ببرند. با رانت و اطلاعات و ارتباطاتی که دارند، ببرند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا، الآن قریب به ۲۵ میلیارد دلار است، منشأ فساد بزرگی است، نمی‌شود جلوی آن را گرفت؟ در حوزه واردات، کالاهای مضر و غیرضرور وارد می‌شود و دلالها سودش را می‌برند. کشاورز ما این‌همه تولید می‌کند با این‌همه زحمت، کارآفرینان ما؛ آنها سود و پول بانک و پول کارگر که می‌دهند عملاً سودی نمی‌ماند ولی دلال چندین بار سود می‌برد بدون هیچ زحمتی؛ اینها مشکل اصلی رشد اقتصادی و عامل فساد هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم تصریح کرد: مدیر اگر مطلع شد فسادی هست باید آن را به‌شدت برخورد کند و تحویل قوه قضائیه بدهد و این قوه بی‌ملاحظه ولی با عدالت حتماً با آنها برخورد کند. همین روزها متأسفانه می‌شنویم که در خانه فلان مسئول فلان کالای قاچاق دیده شده، اگر مسئول دولت بود، من هم عذرخواهی می‌کردم و هم آن مسئول را برکنار می‌کردم.

قالیباف اضافه کرد: ما باید جلوی هر رانتی را بگیریم. اگر این از بستگان و نزدیکان و کنار دست بود و این کارچاق‌کنی را کرد، بدون تأمل باید برخورد شود چون مصیبت است. اطلاع‌رسانی شفاف در این زمینه حق مردم است و رسانه‌ها باید آن را رصد کنند و رها نکنند.

وی درباره موضوع اشرافی‌گری و رانت‌خواری‌ها  نیز گفت: یکی از علتهایی که می‌گویم مردم دیده نمی‌شوند و توجه نمی‌شود همین اشرافی‌گری است. وقتی زندگی و رفتار و منش فردی اشرافی‌گری باشد و مدیر از اتاقش بیرون نیاید و فقط از خانه به محل کار برود، حتماً فاصله می‌گیرد. شبکه خبر بودم عزیزی از من سؤال می‌کرد که برخی اعضای کابینه ثروت خود را اعلام نکرده‌اند. من گفتم قطعاً خجالت می‌کشند. وقتی برخی ۸۰۰ هزار تومان هم ندارند مسئول بیاید بگوید "ثروت من چند صد میلیارد است"، چه پاسخی خواهیم داشت؟

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم گفت: مدیران و وزرا و استانداران در دولت مردم حق تجارت کردن و کار اقتصادی ندارند، چون باید کار مردم را انجام دهند. البته می‌خواهم بگویم آن ثروت که دارند جای شبهه نیست و اشکال شرعی ندارد ولی داشتن چنین ثروت حلال هم زیبنده مسئول جمهوری اسلامی نیست.

قالیباف افزود: با صراحت می‌گویم، من به‌عنوان محمدباقر قالیباف، هیچ وقت کار اقتصادی شفاف حلال هم نکردم. استانداران و وزرا و رئیس دولت در دولت مردم مکلفند ثروت خود را به اطلاع عموم برسانند و روزی که دولت را تحویل می‌دهند اعلام کنند. در طول کار هم  حق کار اقتصادی ندارند وگرنه این نباشد در مقابل آن ۴ درصدی که گفتم مجبورند کوتاه بیایند و آنها بر گرده اینها سوار می‌شوند و حق مردم ضایع می‌شود.

وی درباره  موضوع آسیب‌های اجتماعی و به‌خصوص مسائلی مثل اعتیاد و طلاق نیز گفت: من آشنایی دقیقی با آسیب‌های اجتماعی دارم به‌خاطر چه خدمت در شهر تهران و چه در پلیس. اطلاعات دقیقی در لایه‌های زیرین آسیبهای اجتماعی دارم. ریشه اصلی اینها همین بیکاری، گرانی و رکودی است که در جامعه هست و دوم نابرابری‌های اجتماعی است که فرصتهای برابر در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم اظهار داشت: امروز اعتیاد و طلاق و این مشکلات و حاشیه‌نشینی و مهاجرت از آسیبهای جدی است، کودکان کار و از این قبیل موضوعات. امروز فاصله بین یک جوان تحصیلکرده با اعتیاد بسیار کوتاه است. فقط بیکاری می‌تواند چنین جوان بانشاطی را تبدیل به یک معتاد کند و اگر به اعتیاد رفت این را از دست دادیم. واقعاً برگشت یک معتاد به شرایط عادی بسیار سخت است. البته هستند کسانی که برمی‌گردند. امروز فاصله بین افسردگی دختران تحصیلکرده ما در منزل با یک دختر جوان مؤثر برای رشد اقتصادی کشور و فعالیت‌های فرهنگی و تربیت جامعه‌مان فقط یک کار است.

وی تصریح کرد: این وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم، اگر تأکید به ۵ میلیون شغل و توجه به خانواده‌های نیازمند داشتیم و اشاره به سامانه شغل کردم. امروز همین شغل را برخی مسئولان می ‌گویند نمی‌شود، چرا نمی‌شود؟ منابع است. هر سال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به جویندگان شغل اضافه می‌شوند. چرا نمی‌شود؟ حتماً می‌شود و با این منابع کشور باید بشود، در غیر این‌صورت درباره آسیبهای اجتماعی هم نمی‌توانیم ریشه آنها را حل و فصل کنیم.

قالیباف تصریح کرد: البته در آسیب‌های اجتماعی باید اقدامات اورژانسی هم کنیم، مثل کارتن‌خوابها. الآن در شهر تهران روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر را اسکان و جا و غذا می‌دهیم، به‌خصوص در زمستان‌های سرد. در درازمدت هم همان اشتغال می‌تواند آسیبها را حل و فصل کند.

وی درباره اعلام دارایی مسئولان و وزرا نیز گفت: وا مصیبت از روزی که رئیس دولت و وزرا نخواهند به قانون احترام بگزارند. این وظیفه همه ماست. معتقدم ما در دولت مردم باید بیش از اینها انجام بدهیم. دانستن حق مردم است. چرا مردم ندانند ثروت قالیباف چقدر است؟ چرا نباید بدانند رئیس جمهورشان کجا زندگی می‌کند؟ چرا نباید بدانند چه ماشینی سوار می‌شود؟ حتی وزرا، حق مردم است. چرا استاندار را مردم ندانند چگونه زندگی می‌کند؟ علاوه بر اجرای قانون و اعلام به قوه قضائیه، حتماً به اطلاع عموم هم می‌رسانیم، اول از همه خودم، اگر توفیق خدمت پیدا کنم، بعد هم از همه مدیرانم در سطوح مختلف، شرطم [با آن مدیران] این است که این کار را انجام دهند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم درباره موضوع ازدواج جوانان و برنامه‌های عملی او برای رفع مشکلات موجود در این زمینه خاطرنشان کرد: این بحث یکی از مشکلات امروز جامعه ماست؛ مسئله ازدواج با نصیحت و اینها حل نمی‌شود. ما فرض کنیم دخترمان می‌خواهد ازدواج کند؛ کسی که می‌خواهد خواستگاری بیاید طبیعی است اول شغلش را می‌پرسیم. اگر بیکار بود دختر می‌دهیم؟ نمی‌دهیم. می‌گوییم "سرپناهت کجاست؟ "، نه خانه ملکی، ولی وقتی نیست چگونه ازدواج کند؟

وی متذکر شد: اگر می‌خواهیم ازدواج رخ بدهد باید برگردیم به کارهای ریشه‌ای. ازدواج مساوی است با شغل. وقتی می‌گوییم ۵ میلیون شغل یعنی ۵ میلیون ازدواج. این اساس کار ماست. وقتی می‌گوییم اصلاح نظام بانکی یعنی ازدواج. امروز چقدر جوان ما پشت در بانکها مانده‌اند. ما ۵۰ هزار میلیارد وام را به چند صد نفر می‌دهیم ولی چند میلیون جوان را ۳ میلیونش را هم  نمی‌دهیم و وقتی می‌خواهد مجلس آن را ۱۰ میلیون بکند دولت مخالفت می‌کند.

قالیباف افزود: اگر دست قاچاقچی را قطع و وارداتچی را هم همین‌کار را بکنیم و به تجار و پیمانکارانمان و کارآفرینانمان کمک کنیم، به تجاری که انتقال تکنولوژی و مواد اولیه می‌کنند، کمک کنیم ازدواج هم حل می‌شود. نمی‌شود فقط بگوییم "جوانان، ازدواج کنید" و آنها هم انتظار داشته باشیم انجام دهند. الآن از هر ۴ ازدواج یکی طلاق است و اکثراً در سال اول، چون با هزار امید می‌آیند ولی مشکلات زندگی درست می‌شود.

او در پاسخ به سؤالی راجع به معضلات ریزگردها و به‌ویژه در خوزستان و درباره اینکه چه راهکاری راجع به این خواهد داشت، تصریح کرد: ما بحران اقتصادی داریم و یک چالش جدی در حوزه اجتماعی و بعد چالشهای جدی در حوزه محیط زیست و به‌خصوص بحران آب در حوزه محیط زیست، که خود این بحران، بحران خاک هم به‌وجود می‌آورد. وقتی آلودگی هوا می‌آید.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم تأکید کرد: حتی اگر رشد اقتصادی داشته باشیم و وضعیت معیشتی مردم هم درست باشد اگر آلودگی هوا آمد، چه ریزگردها که الآن می‌گویند ریزمرگ، دیگر واقعاً کیفیت زندگی از بین می‌رود. در همین شهر تهران هرچقدر امکانات و رفاه داشته باشید ولی آلودگی هوا آن را تلخ می‌کند. اصلاً رابطه مستقیم بین کیفیت زندگی و کیفیت هوا وجود دارد؛ کاهش عمر می‌دهد، کیفیت را پایین می‌برد، مریضی‌های متنوعی را به بار می‌آورد، در حقیقت افراد زنده هستند، ولی زندگی نمی‌کنند.

قالیباف ادامه داد: پس موضوع بسیار مهمی است محیط زیست. البته متأسفانه دولت فعلی برای حقوق شهروندی چقدر وقت گذاشت؟ آیین‌نامه و بخشنامه و سند حقوق شهروندی! ولی اولین حق مردم این است که اگر نان سر سفره‌شون نمی‌بریم، هوا را از آنها نگیریم. چه‌حقی بالاتر از حق هوای خدادادی؟ امروز حق هوا را گرفتیم و به‌دنبال حقوق دیگری می‌رویم. اهمیت آنها از حق هوا بیشتر است؟ البته آنها هم مهم هستند.

وی تصریح کرد: اشتغال دو نوع است، پایدار و حمایتی؛   همین کاری که الآن برای "مالچ‌پاشی" کردند، همین کار خودش چند صد هزار شغل ایجاد می‌کند، چرا نکردند؟ چرا امروز ۲۲ استان ما باید تحت تأثیر گردوخاک باشند؟ در همین شهر تهران، ‌ آلودگی کلان‌شهرها قابل حل است. همین دولت از من طرح خواست بردم خدمتشان توضیح دادم همه کارشناسها قبول کردند و گفتند بهترین طرح است. من گفتم در عرض ۶ سال اجرا می‌کنیم و آلودگی قابل حل است. گفتند "خودمان اجرا می‌کنیم"، ولی نکردند، چرا؟ مردم خسته هستند در حرف، و اقدامی در عمل نمی‌بینند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم تصریح کرد: قول می‌دهم "دولت مردم" در حوزه آلودگی هوای شهرها که منشأ اینها وسایل متحرک و شیمیایی است ۵۰ درصد در طول دوره ۴ ساله کاهش دهیم و در همین دوره، ‌ آنها که منشأ گرد و خاک داخلی است به سامان برسانیم و منشأ خارجی هم بتوانیم با روابط خوب با  همسایگان حل و فصل کنیم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید روحیه انقلابی یعنی داشتن دغدغه مردم را حفظ کنیم، یعنی بازگشت به مردم، دخالت مردم در امور، نظارت مردم بر خودمان. حتماً باید برگردیم به همان آرمان‌ها و باورها که مردم دولت را اداره کنند. در دولت مردم اولویت مردم هستند و ما واقعاً نمی‌آییم دولت را تافته جدابافته از مردم کنیم، به تجار و تولیدکنندگان و آنها که برایمان تولید قدرت می‌کنند، قدرت اقتصادی، تولید معرفت می‌کنند مانند دانشمندان و اندیشمندان، آنها که تولید منزلت و آنها که تولید ثروت می‌کنند همه اینها را بزرگ می‌داریم و بستر را برایشان فراهم می‌کنیم. انقلابی بودن هم یعنی همین. انقلابی بودن این نیست که بگوییم "نمی‌توانیم، نمی‌شود، نداریم". هم داریم هم می‌شود و هم می‌توانیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم گفت: مهمترین کاری که در مقابل آمریکا انجام دهیم این است که کار کنیم. اگر از من سؤال کنید مبارزه با آمریکا یعنی چه، می‌گویم یعنی کار، کار و کار. تنها راه مبارزه با دشمن تقویت قدرت اقتصادی کشور است. ما در حوزه روابط خارجی دیپلماسی قدرت بود که به ما فرصت داد برای مذاکره. امروز باید دیپلماسی‌مان در حوزه اقتصادی باشد. هر کارگری که به کار گرفته شود یعنی مبارزه با آمریکا. هر پیمانکار و تاجری و پیمانکاری شغل ایجاد کند یعنی مبارزه با آمریکا. یک روز مبارزه در جبهه جنگ بود، امروز جبهه تقویت حوزه اقتصاد است.

وی ادامه داد: در دولت مردم با کار و قدرت اقتصادی آمریکا را ان‌شاءالله شکست می‌دهیم نه با شعار و حرفهای دیگر، این شعار دولت مردم خواهد بود. این افتخار را برای ایران و ایرانی به ارمغان خواهیم آورد.

قالیباف تأکید کرد: توافقنامه امروز یعنی برجام، تعهد کشور و حاکمیت است و هیچ دولتی نمی‌تواند به هم بزند. اگر من توفیق خدمت پیدا کنم، حتماً پاسداری می‌کنم از این توافقنامه‌ای که انجام شده و این را هم مردم عزیز بدانند هر دولتی غیر از دولت فعلی هم بود همین مسیر را طی می‌کرد چرا که مجموعه‌ای از نظام و حاکمیت تصمیم به مذاکره داشتند. ولی امروز سؤال مردم این است: نفع مردم ما از این توافقنامه چی شد؟ این ضعف جدی دولت امروز است.

وی اضافه کرد: با برجام اروپایی‌ها کالاهایشان را به ما فروختند اما مردم منفعتی بردند از حوزه اقتصادی؟ و تولید شغل کردیم؟ ما مصمم هستیم در حفظ توافقنامه بکوشیم و حق به زمین مانده را با تلاش‌ از کشورهایی که متعهد هستند در حوزه پولی و مالی استیفا می‌کنیم. متأسفانه دولت هیچ‌وقت در حوزه کارشناسی وارد حوزه تجارت و بانک نشد و این ضعف موجب شد که زجرش را مردم بکشند.

قالیباف درباره تحول در آموزش و پرورش نیز گفت: در دولت مردم چه در کوتاه‌مدت و چه درازمدت، تحت هر شرایط سخت اقتصادی این قول را می‌دهم به همه عزیزانمان در وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی که آینده و رشد اقتصادی و تربیت نیروی انسانی ما و افتخار آمیز شدن کشور و نجات از بحرانها تقویت اینهاست. با تحول در رسیدگی به وضع معلمین و عدالت آموزشی و تحول در تدارک تجهیزات آموزشی. هر سختی را هر کجا تحمل کنیم این را به‌عنوان اساسی‌ترین کار مورد توجه ماست.

وی ادامه داد: منزل، مسجد، مدرس و محله باید کنار هم قرار بگیرند تا تحولی شود و از بحرانهای اقتصادی و اجتماعی و محیط زیست نجات یابیم، وگرنه هیچ رشد پایداری را تجربه نخواهیم کرد. در پایان ضمن تشکر از مردم عزیزمان، دولت مردم به‌فضل الهی و کمک مردم، متعهدیم وعده‌هایی را که دادیم عمل کنیم. مهمترین موضوع امروز ما زمان است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم اظهار کرد: دیگر حق نداریم ۴ سال زمان دیگری را ببینیم به این شرایط دولتی که زمان را از دست داد. من در تمام زندگی‌ام همیشه مثل ساعت کار کرده‌ام. در این شهر تهران "کُرونومتر" زدم و با مردم قرار گذاشتم و سر قرارم ایستادم. باور کنید مردم عزیز ۴ سال زمان کمی نیست. می‌توانیم در این چهار سال و این زمان پیشِ‌رو کشور را به جایی ببریم.

قالیباف تأکید کرد: قرارمان این باشد که در هر سال در هفته دولت ببینید و در پایان دولت که زندگی شما در حال تغییر است و رو به بهبودی. این تعهد محمدباقر قالیباف با یکایک این مردم عزیز، به‌ویژه با جوانان عزیز است که  همه امیدم به دخترخانم‌های گلم و آقاپسرهای عزیز و خلاقی است که امروز به کنار زده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از اینکه توفیق پیدا کردم امشب در این پاسی از شب در جمع شما مردم عزیز بر سر سفره شما بودم و در حقیقت جزو خانواده شما قبول کردید باشم تشکر و به شما عرض می‌کنم من به‌عنوان یک جوان در ابتدای انقلاب آمدم که جانم را برای اسلام و انقلاب و افتخار ایران و امام بدهم، و شما مردم امروز من که نیروی عادی و نوجوان بودم به اینجا رسیدم، قول می‌دهم اگر امروز نیاز باشد آبروی خودم را برای مبارزه با فساد و رشد کشور بدهم این کار را خواهم کرد و به‌کمک شما عزت را روز به‌روز برای کشور بیشتر خواهیم کرد.

نظر شما