شناسهٔ خبر: 136010 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین

پایان جنگ هراسی برای رای

امیرابراهیم رسولی در هر حال با پایان پروژه جنگ هراسی و دو قطبی کردن جنگ و صلح، این ابزار نامشروع برای ترساندن و جذب رأی، خنثی شد و هر جریان یا نامزد باید راه حل مشکلات مردم را ارائه کند و در نهایت منتظر رأی حلال باشد

«نماینده»؛ امیر ابراهیم رسولی*/ رهبر معظم انقلاب در دیدار دیروز با کارگران، سخنانی را مطرح کردند که شاید بهترین تاریخ مصرف آن همین ایام باشد. شاه کلید سخنان دیروز ایشان مربوط به پروژه ای است که برخی در دهه ۸۰ آن را مطرح و دوستداران آن ها در ماه های اخیر آن را دنبال کرده و بر ادامه مطرح کردن آن اصرار نیز می کنند.
جنگ هراسی برای کسب رأی، پروژه ای بود که یک جناح سیاسی از طریق آن سعی داشت خود را منادی صلح و طرف مقابل را بهانه جنگ بخواند که با عنایت الهی و با سخنان رهبری انقلاب، نقش برآب شد.
اهمیت سخنان رهبری در برملا کردن این پروژه در دو نکته قابل توجه است:
الف) پرده برداری از یک عملیات روانی جهت کسب رأی، که نوعی عملیات روانی بر مردم است که یک سرنخ آن در داخل و سر دیگر در خارج از کشور مدیریت می شود.
از حمله نمایشی آمریکا به سوریه و بازتاب وسیع آن در رسانه ها و فضای مجازی تا فضاسازی دیپلماتیک در ماه های اخیر نشان از طراحی خاصی بود تا مردم از مطالبات به حق خود در معیشت و بیکاری و حوزه اقتصادی _ اجتماعی و مواردی از این قبیل دست کشیده و با قناعت به وضع موجود از رویکرد تغییر صرف نظر کنند.
این عملیات روانی اکنون خنثی شده و نمی تواند بازیچه تبلیغاتی در شعارها و فیلم ها شود. این پروژه حتماً هدفی دقیق را نشانه گرفته بود. اگرچه مردمی که امروز با جوان بیکار خود مواجه هستند یا مشکل تأمین مایحتاج ضروری را دارند و در طول سال های اخیر صرفاً با وعده هایی مواجه بودند که هیچ گاه عملی نشد، اما حتماً ترس از جنگ سبب می شود تا از این خواسته های به حق خود از دولت جمهوری اسلامی عقب نشینی کنند و از بین تأمین امنیت و صلح یا جنگ، قناعت
کرده و به شرایط موجود راضی باشند.
ب) زمان شناسی در طرح موضوع، طرح موضوع در زمان دقیق و مناسب از تیزهوشی رهبر انقلاب است. چنانچه این بحث در چند ماه پیش طرح می شد، کارآیی امروز را نداشت و به قول معروف» سوخت «  می شد، اما امروز با طرح درست در زمان مناسب، اقدامی در جهت منافع مردم حاصل شد. زمان مناسب یعنی حدود ۲۰ روز تا انتخاباتی که اوج تبلیغات، شعارها و سخنرانی هاست، زمانی که وقت تصمیم گیری برای مردمی است که سرنوشت چهار سال آینده
و حتی بیشتر خود را تعیین خواهند کرد.
در هر حال با پایان پروژه جنگ هراسی و دو قطبی کردن جنگ و صلح، این ابزار نامشروع برای ترساندن و جذب رأی، خنثی شد و هر جریان یا نامزد باید راه حل مشکلات مردم را ارائه کند و در نهایت منتظر رأی حلال باشد و این مشارکت بالای مردم خواهد بود که به فرموده رهبر معظم انقلاب سایه هرخطر یا دست درازی را از سر کشور دور خواهد ساخت. زیرا دشمنان از حضور مردم در صحنه، به معنای واقعی کلمه می ترسند.

*مدیر مسئول هفته نامه «نماینده»

برچسب‌ها:

نظر شما