شناسهٔ خبر: 135998 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نباید در اشراف حجت‌الاسلام‌ ‌رئیسی به مسائل کشور تردید کرد

حجت الاسلام پناهیان/1 استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نباید در اشراف حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی به مسائل کشور تردید کرد، گفت: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی ۱۰ سال بازرس کل کشور بودند و بر همه وزارتخانه‌ها اشراف دارند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان امشب در همایش بزرگ طلاب و روحانیان حامی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیم رئیسی که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه چرا در فضای انتخابات درس و بحث حوزه علمیه هنوز تعطیل نشده است، اظهار داشت: نگاه به مسائل سیاسی به‌عنوان تکلیف باید مهم‌تر از درس باشد.

وی با بیان تأکید بر اهمیت موضوع تبلیغ در انتخابات، افزود: اصلاح کردن مسئولان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است یا نماز؟ نصب مسئولان باتدبیر برای جامعه مهم است یا مسجد؟، لذا امام(ره) فرمودند "ما مکلف هستیم که در امور سیاسی کشور دخالت کنیم".

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند "اسلام امانت خداوند است"، به همین دلیل طلاب حوزه‌های علمیه باید برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به شهرها و روستاها بروند.

وی با ابراز "باید این انتخابات را جشن بگیریم"، عنوان کرد: این اتفاقاتی که افراد را در مرز روشنایی قرار می‌دهد مگر سالی چند بار رخ می‌دهد؟ بنابراین باید انتخابات را جشن گرفت.

پناهیان با تذکر اینکه "طبق گفته مقام معظم رهبری باید فرد اصلح را به مردم معرفی کنیم"، اضافه کرد: طلاب باید به وظیفه خود عمل کنند و جواب افرادی را که به‌دنبال فرد اصلح هستند بدهند.

وی با اظهار اینکه "در یک همایشی قبل از انتخابات ۹۲ بیان کردم ‌اگر چرخ سانتریفیوژها از کار بیفتد چرخ کارخانه‌ها هم خواهد خوابید"، خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها دیگر رونق آن‌چنانی ندارند باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انقلابی‌گری یعنی رسیدن به یک رفاه نسبی، در طول این سال‌ها شرایط این‌گونه میسر نمی‌شد ولی امروزه می‌توان گفت انقلابی یعنی به‌فکر معیشت بودن و اکنون بهترین فرصت پیش آمده که جبهه مردمی را تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته ما را به حاشیه مسائل فرهنگی می‌راندند به همین دلیل مسئله اصلی جامعه فراموش می‌شد، لذا افراد معلوم‌الحال جامعه را اداره می‌کردند اکنون وقت این رسیده که فرد اصلح را مشخص کنیم.

پناهیان با بیان اینکه همه مردم باید طلبه را به‌عنوان یک فردی که دغدغه مردم دارد بشناسند، خاطرنشان کرد: طلاب باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم بگویند اگر کنار شهر حاشیه‌نشین باشد حوزه قیام خواهد کرد، بنابراین وقت این است که حوزه هویت خود را ارتقاء دهد.

وی تصریح کرد: کشور چین اوایل دولت قبل بیان کرد "می‌توانیم چنین کمک‌هایی را به شما کنیم" اما دولت قبول نکرد، با برجام مشکل حل نشد، پول‌های مردم هم برنگشت، اکنون باز برگشتند اما دیگر کشور چین قبول نمی‌کند بنابراین این فرصت‌هایی که دولت از دست داد و پول‌هایی که رفت را چه‌کسی باید جواب‌گو باشد؟

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه گفتمان معیشت به دیگر گفتمان‌ها غلبه پیداکرده است، عنوان کرد: توهین کردن به امام رضا(ع) شاید نقشه‌ای بوده که مردم را از معیشت غافل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بین این کاندیداها دو کاندیدا یعنی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی و قالیباف وجود دارند که دغدغه محرومیت دارند بنابراین باید کاری انجام شود که وضع موجود بهبود یابد.

پناهیان با ابراز اینکه "در اوضاع کنونی نباید به مسئله کناره‌گیری کاندیداهای جبهه مردمی توجه کنیم"، تصریح کرد: در سال ۹۲ این بحث بود که هر دو کاندیداها یکی شوند، باید بگذاریم هر دو آن‌ها فعالیت کند، هنوز سه هفته وقت باقی مانده است بنابراین نباید وقت را صرف مسائل فرعی کرد.

وی ادامه داد: اتحاد هنگامی ضرورت دارد که رأی‌ها جای دیگری نرود، در حال حاضر دو کاندیدا با دو نوع رویکرد در صحنه وجود دارند و تا جایی که امکان دارد باید بمانند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اگر با وضعیت موجود تلاش کنیم انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد و به‌دلیل اینکه رقبای این دو امتیاز و برنامه‌ای ندارند دور دوم هم همین دو کاندیدا خواهند ماند.

وی عنوان کرد: برخی افراد اکنون می‌گویند "چهار سال قبل احتمال داشت این کارها را انجام دهیم"، لابد چهار سال آینده هم خواهند گفت "با آمدن ترامپ نمی‌شود کاری انجام داد" در واقع چهار سال قبل نیمه‌امیدوار بودند چهار سال آینده ناامید خواهند شد.

پناهیان با اشاره به اینکه نباید در اشراف حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی به مسائل کشور تردید کرد، خاطرنشان کرد: اینکه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ۱۰ سال بازرس کل کشور بودند و بر همه وزارتخانه‌ها اشراف دارند یک فرصت است و باید از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فساد در قوه مجریه لانه کرده است، تصریح کرد: اگر رئیس قوه مجریه نخواهد با فساد مقابله کند حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی می‌تواند چه‌کار کند؟ اکنون باندهای فساد که با هیچ انتخاباتی عوض نمی‌شوند نیاز به یک جراحی دارند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مورد وفاق‌ترین چهره‌ای که تمام نخبگان می‌توانند با آن کار کنند حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی است، در این دولت بعضی از نخبگان از بدنامی خود می‌ترسند و حاضر نیستند در این دولت کار کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی یک شخصیت فرهنگی هستند اما رئیس‌جمهور امروز امنیتی است و تمام وزرای ایشان به‌جز وزارت اطلاعات امنیتی است که آن‌هم معنادار است.

پناهیان ادامه داد: به‌دلیل اینکه دستشان در این چهار سال خالی بوده فتنه‌ای را دیروز کلید زدند و آن اینکه "هر فردی جنگ نمی‌خواهد به ما رأی دهد" که در این ارتباط مقام معظم رهبری بیان کردند هیچ دولتی نتوانسته سایه جنگ را از روی مردم کم کند این خود مردم هستند که این کار را انجام می‌دهند.

نظر شما