شناسهٔ خبر: 135984 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کمک ۱۲.۵ میلیون دلاری ژاپن به تجهیزات کنترل کیفیت هوای پایتخت

تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران از تصویب یک فوریت یک لایحه خبر داد که بر اساس آن آژانس همکاری بین المللی ژاپن ۱۲.۵ میلیون دلار به تجهیزات کنترل کیفیت هوا کمک می کند.

به گزارش «نماینده»، رضا تقی پور در نشست خبری ظهر امروز با اشاره به توضیحات جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران گفت: این هفته سالروز شوراها را در پشت سر گذاشتیم که یکی از اتفاقات مهم در کشور است. هشت بند قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص دارد و در ردیف قوای سه گانه در قانون اساسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شورای شهر تهران موضوع همکاری آژانس بین المللی ژاپن(جایکا) در حوزه تجهیزات کنترل کیفیت هوا مورد بررسی قرار گرفت این همکاری دوساله و به منظور راه اندازی و تکمیل تجهیزات کنترل کیفیت هوا در پایتخت است. که تامین مکان بر عهده شهرداری تهران است و طرح مورد تایید برنامه امور بودجه و وزات خارجه قرار گرفته که پس از تصویب شورا اجرایی خواهد شد همچنین کارشناس سازمان جایکا که یک سازمان بین المللی در به مدت ۴ سال در تهران برای انتقال دانش فنی حضور خواهند داشت که یک فوریت آن به تصویب رسیده و طی هفته های بعد در صحن شورا به تصویب نهایی می سد.

سخنگوی شهر شورای تهران افزود: در جلسه روز یکشنبه گزارش حسابرسی سازمان تاکسیرانی و پایانه ها و پارک سوارها مورد بررسی قرار گرفت که کمبودها و نقدهای مطرح شده توسط رئیس شورا به شهردار رسما ابلاغ می شود. نتیجه حسابرسی این دو سازمان مشروط که در صورت رفع ابهامات مطرح شده مکتوب خواهد شد.

به گفته تقی پور، هشت مورد از اعتراضات مالکان باغاتی در جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفته که گزارش کمیسیون شهرسازی مورد تایید اعضا قرار گرفت.

همچنین تقی پور گزارش عملکرد کسسیون سلامت را در صحن شورا ارائه کرد که براساس آن ۴۵ درصد تصمیمانی که مطرح شده در حزوه محیط زیست ۲۱ در مورد ایمنی و مدیریت بحران و ۶ در حوزه سلامت و ۲۸ درصد در خصوص سایر موارد بوده است.

وی گفت: تهیه دستورالعمل هایی برای مقابله با آلودگی صوتی ایجاد کارگروه مشترک برای رفع نارسایی های لایحه آلودگی صوت و الزام به ایجاد دیواره صوتی در اتوبان شهید تندگویان از برخی از فعالیت های کمیسیون سلامت بوده است افزایش بودجه آتش نشانی و الزام به خرید تجهیزات، تصفیه خانه آلاینده مانند کارخانه ایفو، جابجایی کارخانه روغن نباتی قو و توقف فعالیت  کارخانه شن و ماسه در منطقه ۱۸ از دیگر فعالیت های این کمیسیون بوده است.

نظر شما