شناسهٔ خبر: 135961 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وعده انتخاباتی قالیباف؛ یارانه نقدی مردم را به ۱۵۰ هزار تومان افزایش می‌دهم

قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز در دولت مردم، متعهد می‌شویم که حتما با توجه به افزایش قیمت‌ها، یارانه‌ها را نیز تا سه برابر افزایش دهیم و به ۱۵۰ هزار تومان برسانیم.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی گفت: نخستین نکته ای که باید درخصوص یارانه‌ها بدانیم این است که یارانه حق مردم است و در این زمینه منتی بر مردم نداریم زیرا در همه دنیا همین گونه است، وقتی که مردم در یک شرایط خاصی قرار می گیرند دولت ها از مردمشان دفاع می کنند.

وی افزود: البته خدایی ناکرده این رفتار نباید باشد که وقتی به انتخابات می رسیم آن موقع به آن توجه کنیم و این موضوعات را افزایش بدهیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بحث مربوط به یارانه ها برای کمک به زندگی مردم است و امروز می بینیم بخشی از مردم ما زندگی شان در گروی یارانه هاست یعنی اگر یارانه به آنها داده نشود آنها امکان زندگی ندارند.

قالیباف گفت: تورم و گرانی هست و از سال ۸۹ تاکنون هزینه های زندگی ۳ برابر شده، خود دولت هم بودجه جاری اش را ۳ برابر افزایش داده است.

وی ادامه داد: این به معنی آن است که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان درحال حاضر ارزش سال ۸۹ را ندارد و امروز در حقیقت این مبلغ ۱۵۰ هزار تومان شده است. اگر به مردم هم کمک نکرده باشیم بایستی قدرت خرید مردم را به همان سال ۸۹ برسانیم یعنی یارانه را به ۱۵۰ هزار تومان افزایش دهیم. امروز در دولت مردم، متعهد می‌شویم که حتما با توجه به افزایش قیمت‌ها، یارانه ها را نیز تا سه برابر افزایش دهیم و به ۱۵۰ هزار تومان برسانیم.

وی افزود: بعضی ها معتقدند که این موضوع در جامعه تورم ایجاد می کند که البته اگر آن را کنترل کنیم نه تنها تورم ایجاد نمی کند بلکه رونق هم ایجاد خواهد کرد و موجب رونق بازار خواهد شد.

قالیباف گفت: دولت مردم متعهد است منافع مردم را بر منافع دولت ترجیح دهد.

نظر شما