شناسهٔ خبر: 135954 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بذرپاش: جهانگیری بیش از پوشش ظاهر شد

مهرداد بذرپاش43 نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: البته آقای جهانگیری دیروز بیش از پوشش دادن ظاهر شد. نوع رفتار ایشان خارج از توقع بود.

به گزارش «نماینده»، مهرداد بذرپاش و صادق خرازی مهمانان برنامه جهان آرا به تحلیل نخستین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری پرداختند.

در این برنامه مهرداد بذرپاش درباره این مناظره گفت: مناظره ها باید بگوید چرا برخی مسئولان اینهمه وضعشان خوب است، باید نشان دهد چه کسی دوست دارد کشور پیشرفت کند و چه کسی دوست ندارد کشور پیشرفت کند.

وی افزود: مناظره باید نشان دهد که چرا مشکلات ما حل نمی شود، چرا مشکل بیکاری داریم، چرا مردم را به ناکجا آباد ارجاع می دهیم، باید مردم مشکلات مسئولان را حل کنند یا برعکس است. یک مسئول هیچ شانی ندارد جز اینکه خادم تر  باشد. هرچه انقلابی تر باشد انقلابی تر است، هر مسئولی که ادعای انقلابی تر بودن دارد باید خادم تر باشد.

بذرپاش گفت: شاید نیمی از مناظره دیروز از مسائل اصلی مردم فاصله داشت اگر این افراد خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند باید بدانند مردم در موضوعات مختلف مشکلاتی دارند، اگر مردم احساس کنند پاسخ سوالاتشان در حرف های این کاندیدا نباشد دچار سرخوردگی می شوند.

وی درباره مهمترین اتفاق حاشیه ای مناظره روز گذشته، گفت: طیف منتسب به دولت اقای روحانی یک کاندیدا و اقای جهانگیری هم یک کاندیدا هستند، البته از ابتدا گفتند اقای جهانگیری نقش پوششی دارند؛ البته مگر می شود. ما در کمپین های انتخاباتی چنین چیزی نداریم؛ البته این امر چند پیام داشت اول اینکه آقای جهانگیری به دلیل اطلاع از آمارها گزارشی از عملکرد دولت بدهد ضمن اینکه هر کانالی از تلویزیون را تماشا می کنیم یک مقام دولتی در حال حرف زدن هستند.

جهانگیری دیروز بیش از پوشش دادن ظاهر شد

نماینده سابق مجلس افزود: البته آقای جهانگیری دیروز بیش از پوشش دادن ظاهر شد. نوع رفتار ایشان خارج از توقع بود. استقبال رسانه های منتسب به دولت و خود آقای روحانی هم نشان دادند که آقای جهانگیری دور از انتظارشان ظاهر شده است.

بذرپاش ادامه داد: ما در هیچ دوره ای نداشتیم که رئیس جمهور در بین دوره اقبال کمتری داشته باشند؛ نه در دولت آقای احمدی نژاد؛ نه آقای هاشمی و نه آقای خاتمی این میزان آرا منفی نداشتیم از این رو جریان دولت تدبیر کرد و آرایش را به نوعی تغییر داد.

وی گفت: دولت بعد از ۴ سال رویکرد تهاجمی پیش گرفت. البته در گذشته هم دیدیم که دولتها نمی خواهند در مقام پاسخگویی قرار گیرند اما این امر حدی دارد اگر از حد خارج شود برای مردم دلزدگی ایجاد می کند. آقای روحانی دور قبل اعلام کرد که مردم در جیب خود تورم را احساس می کنند. اقای روحانی گفتند این دولت ۶۰ برابر دولت قبل شغل ایجاد کرده است. آقای روحانی در مناظره بعد  در دوربین نگاه کرده و این را بگویند.

نماینده سابق مجلس افزود: آقای روحانی در بازار تهران یا شهرستان وقت گذاشته و از صد نفر سوال کنند که وضع فروششان نسبت به قبل چقدر تغییر کرده است.

وی درباره اینکه چرا از کاندیداتوری انصراف دادید، گفت: من دیدم دوستان بهتر از من هستند و من تصمیم گرفتم کمک کنم. مگر می شود کسی بخواهد رئیس جمهور شود و دیر برای ثبت نام برسد.

کاندیدای زاپاس ژانر جدیدی است

بذرپاش در پاسخ به اینکه مردم نسبت به رفتار با هم حساسیت دارند به طوری که مردم به نظر با هم خرده حساب هایی دارند و مسئله دغدغه مردم به مسئله قدرت طلب تبدیل شده است، آیا این نقد به مناظره دیروز وارد است یا نه گفت: کاندیدای زاپاس ژانر جدیدی است. اصلاح طلبان نسبت به اقای روحانی بدبینانه عمل کرده و به نظر سرمایه گذاری بدی هم نکرده اند. اما اینکه دعوای بین مسئولان چقدر برای مردم مهم است چیزی است که مردم به ان نقد دارند. که البته این نقد در مناظره دیروز نیز وجود داشت؛ البته این میزان در مناظره ریاست جمهوری طبیعی است.

وی گفت: اینکه یک مقام مسئول که از ابتدا کارمند بوده چطور ثروت جمع کرده برای مردم هنوز باقی است. زندگی راحت داشتن امر بدی نیست اما در جامعه ای با این همه محروم مدیر باید بین مسئولیت و ثروت یک چیز را انتخاب کند.

بذرپاش گفت: در مقطع کارشناسی و دکترا جوانان ما بیکار هستند، وقتی این جوان ثروت هزار میلیاردی یا خبر اختلاس هزار میلیاردی را می شنود به کل فرآیند بد بین می شود. نزدیک به ۱۰۰هزار میلیارد قاچاق در کشور از مقابل چشم ما می گذرد چطور است که اجازه کوچکترین معارضه ای داده نمی شود اما این میزان قاچاق وجود دارد.

نظر شما