شناسهٔ خبر: 135949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لوبلاگ: پیروزی روحانی چندان آسان و قطعی نیست

قالیباف یک پایگاه تحلیلی آمریکایی در تحلیلی نوشت که پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آتی ایران چندان آسان و قطعی نیست.

به گزارش «نماینده»، وبگاه تحلیلی لوبلاگ در مطلبی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: یک پیروزی دیگر برای رئیس جمهور حسن روحانی که برخوردار از حمایت اصلاح‌طلبان و گروهی از اصولگراهای معتدل است، چندان آسان و قطعی نیست.

به نوشته لوبلاگ، دولت روحانی با همکاری دیگر بخش‌های حاکمیت برای برگزاری زودتر انتخابات هماهنگی‌ داشته است که به معنای فرصت کمتر برای تبلیغات انتخاباتی است. به این ترتیب، در بازه زمانی کمتر از یکماهه باقی‌مانده تا انتخابات، ثبات و عدم تحرک اجتماعی مشهود است. در این شرایط فرصت کمی برای بسته‌بندی یک پیام و شکل دادن به یک چارچوب تبلیغات انتخاباتی باقی مانده است.

به نوشته لوبلاگ، یکی از چالش‌های اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان از سال ۱۳۸۴ تا کنون، متقاعد کردن طبقه متوسط شهرنشین به شرکت در انتخابات است. اگر در سال ۱۳۹۲ این شهروندان درباره رأی دادن دچار تردید بودند، اما هم‌اکنون از نظر سیاسی خسته شده‌اند. حتی اگر به پای صندوق‌های رأی بروند فاقد شور و اشتیاق لازم برای تشویق دیگر مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی هستند.

در این گزارش آمده است که این بی‌علاقگی جمعی و گسترده دولت و تحلیلگران را دچار سردرگمی کرده است.

نظر شما