شناسهٔ خبر: 135946 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۸۳ درصد تسهیلات مسکن مهر در دولت قبل تامین شد، ۱۷ درصد در دولت یازدهم

مسکن مهر قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت قبل ۸۳ درصد تسهیلات مسکن مهر را تامین کرد، گفت: در دولت یازدهم ۱۷ درصد تسهیلات مسکن مهر پرداخت شده است.

به گزارش «نماینده»،   احمد اصغری مهرآبادی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه میزان پیشرفت فیزیکی مسکن مهر چقدر است، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های دارای متقاضی مسکن مهر که ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد است، ۹۶.۳ درصد است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر اینکه چه میزان از تسهیلات مسکن در دولت قبل  توسط دولت قبل تامین شد، گفت: حدود ۸۳ درصد تسهیلات مسکن مهر توسط دولت قبل تامین شد و در دولت یازدهم ۱۷ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر اینکه تاکنون چه میزان از آورده متقاضیان صرف پروژه‌های مسکن مهر شده است، گفت: در این زمینه آماری ندارم.

مهرآبادی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه هم‌اکنون برای ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد مسکن متقاضی داریم، یادآور شد: پروژه‌های زیادی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی بود اما سال ۹۱ که قیمت‌ها افزایش یافت، شانس آوردیم و مردم برای واحدهای فاقد متقاضی هجوم آوردند.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم ۸۲۰ هزار واحد افتتاح شده از تحویل ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر طی ۴ سال اخیر خبر داد و افزود: بخشی از این واحدها، واحدهایی است که در دولت قبل افتتاح شده بود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه ۸۳۵ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده در پاسخ به پرسش تسنیم، در خصوص میزان وصولی‌های تسهیلات مسکن مهر اظهار کرد: در دولت قبل ۱۶۸۱ میلیارد تومان وصولی تسهیلات مسکن بود که در دولت یازدهم، ۱۱ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم تاکنون تقریبا ۱۷ هزار میلیارد تسهیلات مسکن مهر توسط متقاضیان پرداخت شده است.

مهرآبادی همچنین قیمت نهایی هر متر مربع واحدهای مسکن مهر را ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

نظر شما