شناسهٔ خبر: 135933 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اعتراضات مردم علیه ترامپ در ۱۰۰ روز گذشته + تصاویر

معترضان ترامپ تنها با گذشت ۱۰۰ روز از دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، اعتراضات متعددی علیه رئیس‌جمهوری جدید آمریکا شکل گرفته است.

به گزارش «نماینده» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، امروز، ۲۹ آوریل صدمین روز حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید است. نکته جالب اعتراضات گسترده به ترامپ از روز اول انتخاب وی و مراسم تحلیف تا به امروز در سراسر آمریکا و حتی جهان بوده است.

اعتراض به انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور، تظاهرات زنان، اعتراض به قانون منع مسافرت مهاجران، تظاهرات موسوم به "پایداری"، روز بدون مهاجران، تظاهرات " او رئیس‌جمهور من نیست و اعتراضات به حمله هوایی به سوریه از جمله این موارد بوده است.

۱۵ آوریل مردم در بسیاری از شهرهای آمریکا خواستار  انتشار اطلاعات مالیاتی دونالد ترامپ به صورت کامل شدند. به گفته برگزار کنندگان این برنامه ۱۲۵ هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشته و خواستار سیستم مالیاتی منصفانه‌تری در آمریکا شدند.

در واکنش به حمله ۶ آوریل آمریکا به سوریه معترضان در تعدادی از شهرهای آمریکا و همچنین کشورهایی مانند کانادا و ایتالیا به این فرمان ترامپ انتقاد کردند. این افراد پلاکاردهایی مانند " جنگ در سوریه را متوقف کنید" و " دست از سر سوریه بردارید" در دست داشته و خواستار عدم دخالت نظامی آمریکا در کشورهای دیگر شدند.

یک روز بعد از ادای سوگند ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا زنان و مردان در بسیاری از شهرهای آمریکا در تظاهرات " حقوق زنان همان حقوق بشر است". طبق آمار ارائه شده از سوی برگزار کنندگان این مراسم بیش از ۵ میلیون نفر در سراسر دنیا شرکت کردند که بیش از یک میلیون نفر از آنها در واشنگتن دی سی بودند.

در اواخر ژانویه، تقریبا یک هفته بعد از ادای سوگند ترامپ، فرمانی اجرایی را مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران هفت کشور مسلمان به آمریکا صادر کرد که با مخالفت بسیاری از شهروندان و مهاجران آمریکایی مواجه شد.

در سومین دوشنبه ماه فوریه شهروندان آمریکایی "روز رئیس‌جمهور" را جشن گرفتند. البته در این مراسم همه مردم ارزشهای ترامپ در ۲۰۱۷ را جشن نگرفته و اعتراضات زیادی به آن داشتند.

در ۸ مارس دست‌اندرکاران تظاهرات "یک روز بدون زن" از زنان تمام دنیا خواستند تا برای نشان دادن اهمیت نقش زن در اقتصاد جهانی از حضور در محل کار و یا مدرسه و دانشگاه خودداری کنند.

در ۲۲ آوریل و همزمان با "روز زمین" هزاران دانشمند با حضور در خیابانها نسبت به سیاستهای ترامپ در زمینه تغییرات آب و هوا ازجمله خروج آمریکا از توافق COP۲۱  و لغو طرح انرژی پاک اعتراض کردند.

در آخرین مورد نیز گروه بزرگی از تظاهرات کنندگان پنجشنبه شب مقابل «هتل بین‌المللی ترامپ» در واشنگتن پایتخت آمریکا تظاهرات کردند.

شماری از این معترضان متعلق به قبایل بومی از سراسر آمریکا بودند که به مناسبت صدمین روز روی کار آمدن دونالد ترامپ مقابل هتل وی جمع شدند تا بر حفاظت از محیط زیست در دولت ترامپ تاکید کنند.

نظر شما