شناسهٔ خبر: 135924 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری:

نماینده نامزدها نیز با هم مناظره می کنند/ شکایت هایی در خصوص مناظره دیروز دریافت کرده ایم

سیداحسان قاضی زاده قاضی زاده درخصوص اینکه "آیا شکایتی در مورد مناظره دیروز از سوی کاندیداها به کمیسیون تبلیغات ارسال شده یا خیر"، اظهار کرد: شکایاتی از شب گذشته به ما رسیده و تا ساعت ۲۰ امشب { حدود ۲۴ ساعت بعد از مناظره} اگر شکایات دیگری هم باشد، دریافت می کنیم.

به گزارش «نماینده» احسان قاضی زاده هاشمی رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری درخصوص اینکه "آیا شکایتی در مورد  مناظره دیروز از سوی کاندیداها به کمیسیون تبلیغات ارسال شده یا خیر"، اظهار کرد: شکایاتی از شب گذشته به ما رسیده و تا ساعت ۲۰ امشب { حدود ۲۴ ساعت بعد از مناظره} اگر شکایات دیگری هم باشد، دریافت می کنیم.

وی با بیان اینکه "سعی مان بر این است تا فردا درباره شکایات ارائه  شده از مناظره روز جمعه به جمع بندی برسیم" افزود: اگر در بررسی شکایت ها به این نکته رسیدیم که پاسخ دادن به موضوعی {توسط کاندیداهای ریاست جمهوری} طبق قانون باید به صورت ضبطی از صداوسیما پخش شود بعد از بررسی در کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، زمان و اینکه چه فردی می تواند پاسخ دهد را اعلام خواهیم کرد.
 

مشاور یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری عصر دیروز گفته بود مجری مناظره وقت برنامه را به درستی و عادلانه تقسیم نکرده بود؛ قاضی زاده در این خصوص نیز گفت: این موضوع را هم در جلسه مان بررسی می کنیم و چون مبنای ما ایجاد عدالت و برابری است و اگر هر میزان عدم توازن وجود داشته باشد، نحوه جبران  آن را که می تواند در قالب های مختلف باشد، اعلام می کنیم.

قاضی زاده در پاسخ به این سوال که "سوالات مناظره روز گذشته توسط چه کسانی طرح شده بود؟"، نیز اظهار کرد: سوالات در کمیته ای در سازمان صداوسیما طراحی و جمع بندی شده بود و موضوعات عمومی در اختیار ۶ کاندیدای ریاست جمهوری قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه "در دو مناظره بعدی سرفصلها را به صورت کلی به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام خواهیم کرد." افزود: سوالات مربوط به بقیه برنامه ها اعم از "گفتگوی ویژه خبری"، "برنامه شبکه خبر"،  "گفتگو با کارشناسان" و برنامه های انتخاباتی متنوع دیگری که از صداوسیما پخش می شود، در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرار می گیرد اما در هیچ جای دنیا این مرسوم نیست که سوال مناظره در اختیار نامزد  به صورت کامل قرار بگیرد.

قاضی زاده یادآور شد: سوالات مناظره شامل موضوعات اجتماعی و عمومی است  و آن شمولیت کلی را هم  در بر می گیرد.

رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مستقر در صدا و سیما درباره اینکه مناظره دیروز را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: این مناظره آغازی بود برای انتخابات دوازدهم و امیدواریم با توجه به حجم بالای مخاطبی که داشته و بازخوردهای اجتماعی و فراگیری زیادش، در تنویر افکار عمومی کمک رسانی کرده باشد.

سخنگوی کمیسیون تبلیغات ستاد انتخابات کشور از مناظره نماینده نامزدها با هم خبر داد و گفت: برای اولین بار ۶ نماینده نامزد متناظر با خود نامزد با هم مناظره خواهند داشت.

وی ادامه داد: پیش تر نماینده نامزدها به عنوان مثال به صورت "دو به دو" با هم مناظره می کردند اما در این دوره، مناظره نماینده نامزدها به صورت متناظر با خود نامزدها برگزار می شود.

رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "مناظره نماینده نامزدها در استودیوی اصلی مناظره برگزار نخواهد شد" گفت: قالب متفاوت مناظره نماینده نامزدها را فردا اعلام خواهیم کرد.

نظر شما