شناسهٔ خبر: 135904 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

حکایت حاشیه‌سازی روحانی و اطرافیان

امیرابراهیم رسولی دولت سعی دارد با حاشیه‌سازی‌ها افکار عمومی را از موضوعات اصلی همچون پاسخگویی دولت، خصوصاً در حوزۀ اشتغال و بیکاری منحرف کند و حاشیه‌ها را جایگزین نماید.

هفته نامه «نماینده»؛ امیرابراهیم رسولی*/ در چند روز اخیر حاشیه‌های مربوط به مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به بالاترین حد خود رسیده است. جالبترین نکته در این باب، حاشیه‌سازی صرفاً یک طرف ماجراست.

تنها کاندیدایی که حاشیه‌های مناظره به آن برمی‌گردد شخص «حسن روحانی» و دولت یازدهم است. از چینش موضوعی تا توهین مشاور فرهنگی، ضبطی یا زنده بودن برنامه، لغو و غیبت، همگی از ناحیۀ «حسن روحانی» است و هیچ کاندیدای دیگری حاشیه‌ساز نشده است.

حاشیه‌های مرتبط با حسن روحانی و اطرافیانش در هیچ کاندیدای دیگری بروز ندارد؛ بر این حاشیه‌ها چند دلیل متصور است:

الف: انحراف افکار عمومی

دولت سعی دارد با حاشیه‌سازی‌ها افکار عمومی را از موضوعات اصلی همچون پاسخگویی دولت، خصوصاً در حوزۀ اشتغال و بیکاری منحرف کند و حاشیه‌ها را جایگزین نماید.

رفتار و سخنان «حسام‌الدین آشنا» مشاور فرهنگی روحانی و توهینش به سایر کاندیداها از آن جمله است. نکتۀ جالب‌تر آنکه وی پس از چندین روز دقیقاً در هنگامۀ برنامۀ یکی دیگر از کاندیداها اقدام به عذرخواهی ضعیفی می‌کند تا ذهن‌ها را به عذرخواهی خود معطوف کند؛ گر چه کارساز نمی‌شود.

ب: فقدان برنامه

به نظر می‌رسد لغو ضبط چند برنامه یا مصاحبه، دلیل محکم دیگری نیز دارد؛ و آن دست خالی دولت است.

دولت حرفی برای گفتن و وعده‌ای برای دادن ندارد، این را از تکرار وعدۀ ۱۰۰ روزه هم می‌توان فهمید.

فقدان برنامه مهم‌ترین دلیل حاشیه‌سازی‌ها است. گفته می‌شود روحانی برای ضبط برنامه‌ای در استودیو حاضر می‌شود، اما با اعلام عدم آمادگی، محل ضبط را ترک می‌کند.

به نظر می‌رسد رفتار و منش روحانی و اطرافیان در این روزها، از مناظره و حاشیه‌سازی‌هایش تا برجسته کردن جهانگیری برای استقلال حضور و تحریکات آشنا همگی به ۲ دلیل فوق است.

*مدیرمسئول هفته نامه «نماینده»

نظر شما