شناسهٔ خبر: 135888 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

برخی‌ با مطرح کردن دوگانه "جنگ و صلح" به دنبال جلب آرای مردم هستند

مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی‌ با مطرح کردن جنگ و صلح به دنبال جلب آرای مردم در انتخابات هستند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: عزت ملی یعنی اینکه در برابر بیگانگان خودمان را نبازیم و خودمان را دست کنم نگیریم و زیر بار ذلت نرویم ولی گاهی از ارتباط هایی که برقرار می‌شود و از موضع گیری‌هایی که گرفته می‌شود بوی ذلت به مشام می‌رسد.

وی با بیان اینکه همه دلسوزان نظام بر این توافق دارند که عزت ملی بسیار مهم است، افزود: آیا عزت ملی در حوزه اقتصاد جز رسیدن به خودکفایی و تحقق اقتصادمقاومتی است؟ البته دولت در این حوزه‌ها کارهایی انجام داده است ولی آیا افزایش تولید و صادرات و فروش نفت، قرارداد fatf، افزایش بیکاری، پرداخت حقوق‌های نجومی و فساد و اختلاس در صندوق فرهنگیان در جهت اقتصاد مقاومتی است؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کارنامه ناموفق دولت در اجرای اقتصادمقاومتی، اضافه کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است بر مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید دارند ولی متاسفانه توجهی به آن نشده است.

وی به مسئله عزتمندی نیز اظهار داشت: پایه اول سیاست خارجه ما باید عزت باشد، گاهی می‌بینیم موضع‌گیری‌های دولت در حوزه سیاست خارجی بر پایه عزت ملی نیست به طور نمونه در رابطه با کشتار حجاج ما در منا این مسئله را دیدیم یا اینکه اظهارات گستاخانه وزیرخارجه عربستان و ترکیه و نوشتن قرارداد در خانه سفیر سوئد نشان دهنده نهایت ذلت است.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری به هجمه برخی گروهها به شورای نگهبان برای ورود اقلیت‌های مذهبی به شورای شهر، گفت: اگر در یک شهر اکثریت اقلیت‌های مذهبی هستند آنجا منعی ندارد؛ ولی در جایی که اکثریت در شهر مسلمان هستند، بیائیم غیر مسلمان را حاکم کنیم خلاف قرآن است، حال اگر شورای نگهبان بگوید این خلاف شرع است آیا باید علیه این شورا جو سازی کنیم.

وی در همین زمینه یادآور شد: شورای نگهبان نمی‌تواند تابع هوای نفسانی یک عده باشد که امروز به صورت فله‌ای افرادی را تائید صلاحیت کردند و همین تائید صلاحیت‌ها فله‌ای باعث ایجاد مشکلات زیادی در شورای شهر می‌شود که ما گاها نمونه‌هایی از آن می‌بینیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در حوزه فرهنگ باید پایبند به آداب و رسوم ملی خودمان باشیم ولی امروز یکی از مشکلات ما بحث جهانی شدن فرهنگ است. ما در فضای مجازی با مشکل روبرو هستیم، صحنه فضای مجازی در اختیار معارضین با نظام است ولی راه‌اندازی شبکه ملی را جدی نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام مجتهدشبستری با بیان اینکه عزت ملی در حوزه علم این است که در اوج علم و پژوهش قرار بگیریم، تصریح کرد: در این زمینه  متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که ما تنزل پیدا کردیم.

وی درباره عزت ملی در حوزه دفاعی نیز گفت: عزت ملی در حوزه دفاعی به این معنی است که هرگز بیگانه‌ای به خاک کشور طمع نکند. جای شکر دارد که ما در حوزه دفاعی از اقتدار برخورداریم؛ این مسئله هم برای این است که حوزه دفاع تحت اشراف رهبری است اگر در این حوزه از اقتدار و عزت برخورداریم، این اقتدار مدیون تدبیر رهبر معظم انقلاب است.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه برخی‌ امروز با مطرح کردن بحث جنگ و صلح می‌خواهند آرای مردم را جلب کنند، تاکید کرد: اینها می‌گویند اگر رقیب ما در انتخابات پیروز شود کشور درگیر جنگ و خفقان می‌شود ولی همانطور که رهبری فرمودند اگر دشمن ذره‌ای احساس می‌کرد می‌تواند به ما حمله کند لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد.

نظر شما