شناسهٔ خبر: 135884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اعتراض ترامپ به عربستان سعودی به‌دلیل عدم پرداخت سهم هزینه‌های دفاعی

ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی به خاطر عدم پرداخت سهم منصفانه خود در هزینه‌هایی که واشنگتن برای حفظ امنیت این کشور متقبل می‌شود، اعتراض کرد.

به گزارش «نماینده»، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با رویترز از این مساله شکایت کرد که عربستان سعودی رفتار عادلانه و منصفانه ای با آمریکا ندارد و واشنگتن برای دفاع از عربستان سعودی مقدار هنگفتی پول را از دست می دهد.

وی در ادامه این مساله را تایید کرد که دولتش در حال رایزنی درباره سفر احتمالی یه عربستان سعودی و سرزمین های اشغالی فلسطین در نیمه دوم ماه می است.

ترامپ قرار است در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا در نشست ۲۵ می ناتو در بروکسل شرکت کند.

ترامپ تاکید کرد: صراحتا باید بگویم که عربستان رفتار منصفانه ای ندارد، چرا که ما برای دفاع از این کشور مبالغ هنگفتی پول را از دست می دهیم.

ترامپ در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نیز از عدم پرداخت منصفانه هزینه های دفاعی آمریکا از سوی عربستان انتقاد کرده بود.

این در حالی است که محمد بن سلمان شاهزاده قدرتمند سعودی ماه گذشته با ترامپ در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد و یک مقام ارشد سعودی این دیدار را نقطه عطف مهمی در روابط دو کشور ارزیابی کرد.

ترامپ در پاسخ به سئوالی درباره مقابله با گروه تروریستی داعش، گفت: این گروه تروریستی باید شکست داده شود.

سفر احتمالی ترامپ به سرزمین های اشغالی در شرایطی است که محمود عباس رئیس تشکلات خودگردان فلسطینی قرار است چهارشنبه آینده در واشنگتن با ترامپ دیدار کند.

ترامپ از اسرائیل خواسته است تا محدودیت نامشخصی را برای ساخت و ساز شهرک های صهیونیست نشین در اراضی فلسطینی ها در نظر بگیرد، وی قول داده است تا برای دستیابی به توافق سازش در خاورمیانه تلاش کند.

وی افزود: من می خواهم شاهد صلح بین اسرائیل و فسطینی ها باشم. هیچ دلیلی وجود ندارد که بین اسرائیل و فلسطینی ها صلح وجود نداشته باشد.

نظر شما