شناسهٔ خبر: 135879 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فرانسه به دنبال اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه لهستان است

ماکرون نامزد میانه روی ریاست جمهوری فرانسه وعده داد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا تحریم هایی را علیه لهستان اعمال کند.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه روی ریاست جمهوری فرانسه که شانس بیشتری نسبت به مارین لوپن رهبر جبهه ملی برای پیروزی در انتخابات ۷ می دارد، روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: اگر رئیس جمهور شوم، از اتحادیه اروپا خواهم خواست تا تحریم هایی را علیه لهستان وضع کند.

وی در ادامه افزود: می خواهم در دفاع از ارزش های دموکراتیک اتحادیه اروپا پیشتاز باشم.

ماکرون در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بیشترین درصد آرا را کسب کرد و نظرسنجی ها نشان می دهد که در دور دوم نیز می تواند به پیروزی برسد.

وی در مصاحبه با روزنامه های فرانسوی تصریح کرد: من رویکرد سختگیرانه تری را در قبال لهستان و سایر کشورهایی اتخاذ خواهم کرد که تصور می کنم اصول اتحادیه اروپا را نقض می کنند. زمانی که حقوق و ارزش های اتحادیه اروپا مورد احترام واقع نشود، می خواهم تحریم هایی اعمال شود.

اجرای اصلاحات در لهستان از یک سال گذشته که به زعم اتحادیه اروپا موجب تضعیف استقلال نظام قضایی شده، به اختلاف بزرگی بین بروکسل و ورشو تبدیل شده است.

اتحادیه اروپا تاکنون از اتخاذ هرگونه اقدام سختگیرانه ای علیه لهستان خودداری کرده و در حال ارزیابی نظرات کشورهای عضو است.

ماکرون گفت: ۳ ماه بعد از آنکه به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم، تصمیمی درباره لهستان اتخاذ خواهد شد.

لهستان همچنین حاضر نشده است تا پناهچویان و آوارگانی را که به سوی مرزهای اروپا سرازیر شده اند، قبول کند تا از فشار وارد شده بر ایتالیا و یونان کاهش یابد.

نظر شما