شناسهٔ خبر: 135864 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

جناب آقای روحانی، مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح

قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بجای شعار و حرف باید عمل کرد، گفت: جناب آقای روحانی این مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح.

به گزارش «نماینده»، محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین برنامه تبلیغاتی خود در برنامه «با دوربین» شبکه یک،    اظهارداشت: بنای من این نیست که درباره محمدباقر قالیباف حرف بزنم بنای من این است که درباره ایران و کشور، فرزندانمان، خانواده ها و نسل آینده حرف بزنم.

وی افزود: قصد من این نیست که به تاریخ بزرگ این ملت و کشور کهن ایران برگردم بلکه قصد دارم درباره وضعیت های امروز صحبت کنم. از واقعیت هایی که دو گروه شاید خوششان نیاید؛ برخی مسوولان دولتی و برخی افراد تافته جدابافته که البته محدود هستند و کمتر از ۴ درصد را شامل می شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه متعجم از دولتمردان که مرتب می گویند نمی شود، افزود: وقتی می خواهیم به جوانان کمک کنیم صدای آنها بلند است که نمی شود.

قالیباف ادامه داد: بجای شعار و حرف باید عمل کرد. جناب آقای روحانی این مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح.

وی گفت: در حوزه اقتصاد مردم را اخراج کردند. در حوزه فرهنگ هنرمندان ناراضی هستند. ۱۰ درصد جمعیت فقیر هستند و برای ابتدایی ترین مسائل زندگی خود دچار چالش شدند؛ اگر بگوییم گرسنه می خوابند گزافه نیست.

قالیباف افزود: ما ظرفیت های مختلفی در کشور داریم به طور نمونه در بعد انرژی های فسیلی رتبه اول را در جهان داریم. آمارها نشان می دهد اگر یک درصد جمعیت جهان را داریم ولی ۵ درصد ظرفیت معادن را داریم، جوانان تحصیل کرده و با اراده را داریم که دیگر کشور ها حسرت آن را دارند با چنین شرایط ولی کمترین درآمد را داریم.

کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر در دولت مردم، قول حمایت از محرومان را دادیم به این دلیل است که کاری کنیم آنها دوباره به زندگی خود برگردند، اگر قول یارانه دادیم برای این است که آنها بتوانند زندگی خود را اداره کنند و شرمنده خانواده خود نباشند.

وی ادامه داد: اگر قول ایجاد ۵ میلیون شغل دادیم به این دلیل است که می دانیم ریشه اعتیاد و رکود و گرانی در نداشتن شغل جوانان است. اگر قول دادیم در برابر قاچاقچیان حرفه ای و دلالانی که زالو صفتانه بدون هیچ تلاشی بیشترین سود را از دسترنج کشاورزان و تولیدکنندگان می برند می ایستیم، به این دلیل است آنها بیشترین سود را از بانک ها و درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان می برند اما تولیدکنندگان ما بدهکار بانک هستند.

قالیباف تصریح کرد: علت اصلی اختلاف طبقاتی و فاصله فقر و غنا که در کشور هست به خاطر این است که ۴ درصد در کشور به ۹۶ درصد اجازه فعالیت ندادند.

وی گفت: قول دادیم با کمک سامانه کاریابی کسانی را که به خاطر کاهش تولید بی کار شدند را صاحب شغل کنیم و کارانه ای به اندازه ۲۵۰ هزار تومان به آنها پرداخت کنیم تا کمک حداقلی به آنها انجام دهیم؛ این حق مردم است.

کاندیای ریاست جمهوری افزود: ما می خواهیم تولید شغل را با رعایت عدالت انجام دهیم.

قالیباف گفت: ما مالیات را با دقت از ۹۶ درصد مردم می گیریم گاهی ناخواسته حتی از فروشنده ای که درآمد کافی نداشته است یا حقوق بگیر دولت سر وقت مالیات می گیریم اما از ۴ درصدی که بیشترین سود را بدون پرداخت مالیات می برند خبری نیست.

وی تصریح کرد: می خواهیم سطح رفاه و آرامش مردم را در نقاط دور و نزدیک و شهرها و روستاها افزایش دهیم تا هر ایرانی زندگی افتخار آمیز داشته باشد.

کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت مردم وظیفه خود می داند که تبعیض بین بازنشستگان را از بین برده و به فرهنگیان توجه ویژه داشته باشد. دولت مردم وظیفه خود می داند که عدالت در آموزش و فرصت های برابر را برای مردم فراهم کند.

قالیباف گفت: دوات مردم وظیفه خود می داند در حوزه زیستی به خصوص ریزگردها که مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده، مسئولیت خود را انجام دهد. شما می توانید در ۲۹ اردیبهشت تصمیم بگیرید که وضع موجود ادامه داشته باشد که  ادامه داشتن آن یعنی ادامه رکود و بی کاری، اما می توانید تصمیم بگیرید که شرایط تغییر کند.

وی با بیان اینکه دولتمردان فعلی وقتی شنیدند گفتم ۵ میلیون شغل ایجاد می کنم گفتند شدنی نیست، عنوان کرد: دولت فعلی می گوید این مسئله امکان پذیر نیست که ۵ میلیون شغل ایجاد شود. با یک نگاه آماری باید گفت در سال ۶۴ حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر متولد شدند تا سال ۷۴ این روند رشد جمعیت ادامه داشته و متوسط جمعیت یک میلیون ۲۵۰ نفر شده است که همه در سن ۲۲ تا ۳۲ سالکی هستند، شغل و مسکن و شرایط ازدواج می خواهند متعجب هستم از دولتمردان امروز که می گویند می خواهیم مشکلات را حل کنیم اما  نمی توانند ۵ میلیون شغل ایجاد کنیم اگر این میزان شغل ایجاد نشود یعنی وضع موجود ادامه خواهد داشت.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: دولت مردم با کمک تولیدکنندگان، مردم و سرمایه گذاران، ۵ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما قادریم با سرمایه داخلی و ظرفیت های موجود ۸ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه کنیم که یک میلیون ۶۰۰ شغل مستقیم و سه میلیون شغل غیر مستقیم به وجود خواهد آورد.

نظر شما