شناسهٔ خبر: 135805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن تا تکمیل فرایند بررسی «برجام» به آن پایبند می ماند

وزارت خارجه آمریکا 43 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود با اشاره به روند ۹۰ روزه بررسی توافق هسته ای اعلام کرد که دولت این کشور تا پایان این فرایند به تعهدات خود پایبند می ماند.

به گزارش «نماینده» به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه این کشور در  بخشی از کنفرانس خبری خود به اظهارنظر درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) میان ایران و کشورهای ۱+۵ موسوم به «برجام» (JCPOA) پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای موهوم و بی اساس مقامات این کشور مبنی بر حمایت تهران از تروریسم، به زمان زمان ۹۰ روزه ای که به دستور «دونالد ترامپ» قرار است توافق هسته ای با ایران مورد بررسی قرار گیرد اشاره کرد و گفت: پس از نتیجه گیری این بررسی می توان به صورت بهتری به چالش هایی که ایران در منطقه ایجاد می کند، پرداخت!

«مارک تونر» بدون اشاره به بدعهدی های مکرر کشورش درقبال ایران در موضوع برجام ادامه داد: بنا داریم به منظور پاسخگو دانستن ایران به تعهدات خود به برجام به این توافق پایبند باشیم!

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز در وین اتریش برگزار می شود نیز تأکید کرد: نشست فصلی کمیسیون مشترک طبق برنامه ریزی قبلی برگزار خواهد شد و در آن میزان پایبندی ایران به تعهدات خود بررسی و نگرانی های احتمالی کشورها در این رابطه به صورت صریح و شفاف مطرح خواهد شد.

تونر در پاسخ به سوالی درباره موضع ترامپ در قبال توافق هسته ای گفت : من اظهارات رئیس جمهور را تفسیر نمی کنم؛ اما گمان می کنم منظور وی این بوده باشد که رفتار ایران تغییر زیادی نکرده است.

نظر شما