شناسهٔ خبر: 135802 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۱۱۲ کشور دولت کارآمدتر نسبت به ایران دارند + سند

اقتصاد جدیدترین برآورد بانک جهانی نشان می دهد دولت یازدهم در سومین سال فعالیت خود نمره ۴۷.۱ در شاخص کارآمدی را بدست آورده است که پایین تر از ۱۱۲ کشور بوده است.

به گزارش «نماینده»  بانک جهانی در جدیدترین برآورد خود از کارآمدی دولت ها که بر اساس آمار سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۳۹۴ تهیه شده است نمره دولت ایران از این نظر را ۴۷.۱ اعلام کرد.

شاخص کارآمدی دولت ارقامی از ۰ تا ۱۰۰ را در برمی گیرد که هر چه نمره دولتی در این شاخص بیشتر باشد دلالت بر کارآمدی بیشتر آن دولت دارد.

بر این اساس دولت یازدهم در سومین سال فعالیت خود نمره ۴۷.۱ در شاخص کارآمدی را بدست آورده است که پایین تر از حد متوسط ۵۰ است. در عین حال کارآمدی دولت ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن بیشتر شده است. نمره دولت ایران در شاخص کارآمدی برای سال ۲۰۱۴ حدود ۳۸.۴ اعلام شده بود.

بر اساس آمار سال ۲۰۱۵ در رده بندی جهانی دولت ایران از نظر کارآمدی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص نداده است و  رتبه ای بهتر از ۱۱۳ را بدست نیاورده است.

بر این اساس ۱۱۲ کشور دارای دولت های کارآمدتر نسبت به ایران در سال ۲۰۱۵ بوده اند. سنگاپور در راس این کشورها قرار داشته و در شاخص کارآمدی دولت نمره ۱۰۰ را بدست آورده است. کشور جنگ زده سومالی نیز با نمره ۰ به عنوان کشوری که ناکارآمدترین دولت را داشته است شناخته شده است.

برخی کشورها که دارای دولت کارآمدتر نسبت به ایران در سال ۲۰۱۵ بوده اند عبارتند از: آندورا با نمره ۹۴.۷، آرژانتین با نمره ۴۹.۵، ارمنستان با نمره ۴۸.۶، آروبا با نمره ۷۶.۴، بحرین با نمره ۷۳.۱، بلژیک با نمره ۸۸.۹، چین با نمره ۶۸.۳، کلمبیا با نمره ۵۲.۴، کاستاریکابا نمره ۶۶.۸، کوبا با نمره ۵۳.۸، فرانسه با نمره ۸۹.۴، گوام با نمره ۷۰.۲، جامائیکا با نمره ۶۳.۵، اردن با نمره ۵۹.۱، کویت با نمره ۵۲.۹، امارات با نمره ۹۱.۸ و جزایر ویرجین با نمره ۸۶.۵.

نظر شما