شناسهٔ خبر: 135761 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دلیل عجیب هیأت نظارت برای ردصلاحیت کاشانی

حبیب کاشانی 43 حبیب کاشانی، با سابقه ۳ دوره پیاپی عضویت در شورای شهر تهران به دلیل عدم التزام عملی به قانون اساسی ردصلاحیت شده است.

به گزارش «نماینده»، در اقدامی سؤال‌برانگیز از سوی هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران، حبیب کاشانی، با سابقه ۳ دوره پیاپی عضویت در شورای شهر تهران به دلیل عدم التزام عملی به قانون اساسی ردصلاحیت شده است.

این عضو اصولگرا جانباز، رزمنده و باسابقه شورای شهر تهران در حالی به استناد بند دال ماده ۲۶ قانون انتخابات (ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران ردصلاحیت شده است که استعلام از مراجع چهارگانه تایید وی را به دنبال داشته است و هیات نظارت، بر خلاف روال قانونی، راسا اقدام به ردصلاحیت وی کرده است.

حبیب کاشانی که تحصیلکرده رشته حقوق است، علاوه بر عضویت در شورای شهر تهران، در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» را نیز تدریس می‌کند.

با اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران از سوی هیات نظارت، دلایل مطرح شده برای ردصلاحیت برخی چهره‌های فعلی شورای شهر تهران، حیرت افکار عمومی و فعالین سیاسی را به دنبال داشته است.

نظر شما