شناسهٔ خبر: 135758 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جلسه با فرماندار تهران و رئیس مجلس درباره ردصلاحیت‌های شائبه‌دار کاندیداهای شورای شهر

فرمانداری عضو شورای شهر تهران از رایزنی با فرماندار تهران، نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس هیئت نظارت تهران درخصوص ردصلاحیت‌های شائبه‌دار برخی کاندیداهای انتخابات شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش «نماینده»، ردصلاحیت برخی اعضای مطرح شورای شهر تهران برای انتخابات پیش‌ِرو که ابتدا به‌صورت هماهنگ در برخی شبکه‌های مجازی منتشر شد و پس از آن بعضاً به اطلاع کاندیداها رسید، انتقادات زیادی را به‌دنبال داشته است.

بسیاری این شیوه ردصلاحیت‌ها را کاملاً سیاسی و جناحی عنوان کرده‌اند و گفته‌اند هیئت‌های اجرایی برای حذف رقیبان سیاسی خود با وجود تأیید مراجع چهارگانه، تصمیم به ردصلاحیت این افراد گرفته‌اند.

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران با انتقاد از این ردصلاحیت‌های غیرمنطقی گفت: این اقدام روش در انتظار نگه‌داشتن رقیب محسوب می‌شود که بسیار غیراخلاقی است یعنی فهرست طرف مقابل را در حالت انتظار نگه می‌دارند تا مراحل اعتراض رسیدگی و غیره طی شود.

اقبال شاکری عضو دیگر شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بنده به‌دلیل اهمیت موضوع با فرماندار تهران ملاقات داشتم و امروز نیز با نمایندگان مجلس و رئیس هیئت نظارت تهران ملاقات خواهم کرد. مهدی چمران نیز با رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس گفت‌وگو خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ردصلاحیت این دسته از داوطلبان به‌ویژه افرادی که دوره‌های متمادی عضو شورا بودند جای تأسف و گلایه را به وجود آورده است، ادامه داد: بنده به‌عنوان نماینده مردم وظیفه خود می‌دانم که موضوع پیش‌آمده را پیگیری کنم تا مطمئن شویم حقی ضایع نشده و دلایل محکمه‌پسندی برای ردصلاحیت این داوطلبان وجود دارد.

شاکری تصریح کرد: با برخی از افرادی که ردصلاحیت شده‌اند صحبت کرده‌ام و آنها اعلام آمادگی کرده‌اند حاضرند در هر محکمه‌ای حضور پیدا کنند و از خود دفاع کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد برای ردصلاحیت‌ها دلایل متقنی وجود ندارد، از این رو امیدواریم هرچه زودتر وضعیت پیش‌آمده اصلاح شود و زمان رسیدگی به آن نیز طولانی نشود چراکه طولانی شدن آن نیز شائبه برخورد سلیقه‌ای برای ردصلاحیت داوطلبان را افزایش می‌دهد.

نظر شما