شناسهٔ خبر: 135715 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برای ایجاد امنیت پایدار نیازمند همکاری نزدیک با پاکستان هستیم

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: به نقش آفرینی پاکستان برای ایجاد امنیت در منطقه ایمان دارد و در زمینه مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری های نزدیک تر هستیم.

به گزارش «نماینده»، ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

پس از این دیدار، ایاز صادق و علی لاریجانی در نشست خبری حضور یافتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خدمت آقای ایاز صادق رئیس پارلمان پاکستان و هیأت همراه خیرمقدم عرض می‌کنم. کشور پاکستان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه ایران نقش مهمی در ایجاد آرامش در منطقه دارد از این جهت سفر ایشان در این مقطع سفر مهمی است.

لاریجانی اظهار داشت: من در مجامع مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی با آقای ایاز صادق صحبت کردم و دیدگاه‌هایمان نسبت به حل و فصل مسائل منطقه‌ای نزدیک است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مذاکرات امروز بسیار سازنده و در ابعاد مختلف بود، گفت: مقدار زیادی از مباحث ما مربوط به گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور بود. دستیابی به روابط تجاری به ارزش پنج میلیارد دلار نیاز به ساز و کارهای مختلف و فعالی دارد که برخی از این گام‌ها بین دو کشور برداشته شده و قرار شد مسیر برای تجارت بین دو کشور هموارتر شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مسائل مختلف، احساس شد که ایران و پاکستان در منطقه می‌توانند در راستای ایجاد آرامش تلاش کنند؛ لذا در جلسه امروز ساز و کارهای ایجاد امنیت پایدار در منطقه بررسی شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به نقش‌آفرینی پاکستان برای ایجاد آرامش در منطقه اعتقاد داریم، از پیشنهاد رئیس مجلس ملی پاکستان برای ایجاد آرامش در منطقه خبر داد و گفت: به این پیشنهاد اعتقاد داریم و عمل خواهیم کرد.

لاریجانی ادامه داد: هر دو کشور اعتقاد دارند در این شرایط باید روابط به هم تنیده‌ای در ابعاد مختلف داشته باشند تا بتوانند مسائل و مشکلات را حل کنند.

وی در پایان این سفر را موفق ارزیابی کرد.

نظر شما