شناسهٔ خبر: 135700 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نشاط

تشریح سازوکار تهیه «لیست خدمت» برای انتخابات شورای شهر/ به یک لیست ۷۰ نفره رسیده‌ایم

مهدی چمران/2 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما لیست واحد با عنوان «لیست خدمت» تهیه خواهیم کرد و اکنون به لیست نزدیک به ۷۰ نفر رسیده‌ایم که انشاالله آن را در همه محلات تهران ارائه می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، مهدی چمران عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی به ارائه جزئیاتی درباره «لیست خدمت» و انتخابات شورای شهر و انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت که متن کامل این گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

آقای چمران بفرمایید هماهنگی برای «لیست خدمت» و آخرین اقدامات در زمینه انتخابات شورای شهر به کجا رسید؟

چمران: ما تقریبا همه دوستان خود را از گروه‌های همفکر به صورت احزاب و گروه‌هایی که بودند دعوت کردیم و خوشبختانه دوستان‌مان استقبال کردند که بیایند و با همفکری یکدیگر بتوانیم «لیست خدمت» را تهیه کنیم که واقعا بتوانند خدمتگزاری واقعی را با تخصص‌های لازم در شورای شهر داشته باشد.

*تشریح سازوکار تهیه «لیست خدمت» / به یک لیست ۷۰ نفره رسیده‌ایم

با توجه به تجربیاتی که در این سال‌ها اندوخته شده است آن لیست واحد با عنوان لیست خدمت را ارائه خواهیم داد؛ نظرات دوستان و کسانی که خود داوطلب بوده و رزومه‌ها و تجربیات خوبی در زمینه مدیریت شهری و سایر مواردی که در شورای شهر به آن نیاز است، ارائه شد و بعد از جمع‌بندی‌های فراوان و مطالعاتی که روی تک تک آن افراد شد به یک لیست حدود ۷۰ نفر رسیدیم که انشالله این لیست را در تمام محلات تهران ارائه می‌کنیم و نمایندگان و معتمدینی که از محلات مختلف تهران هستند، از پایین آنها را انتخاب خواهیم کرد.

ما لیستی ارائه نمی‌دهیم و بگوییم به این لیست رای دهید، اولا از خود این افراد نظر خواستیم تا کسانی را که در محل و منطقه خود می‌شناسند معرفی کنند و آنها نیز معرفی کردند و کسانی که ما معرفی کردیم در مجموع آنها را کنار هم گذاشته و یک نظرخواهی انجام می‌شود و در کنار این نظرخواهی میدانی، نظرسنجی‌های علمی نیز دخالت داده می‌شود و در نتیجه می‌توان انشالله به یک لیست توانمند، خوب و برآمده از سوی مردم و معتمدین آنها رسید و همان را به مردم ارائه داد.

در بحث انتخابات ریاست جمهوری با توجه به وفاق خوبی که با انصراف آقایان بذرپاش و جلیلی و ایجاد همگرایی حداکثری بین نیروهای انقلاب حاصل شد، وضعیت نیروهای انقلاب را در سراسر کشور در آستانه انتخابات چطور ارزیابی می‌کنید؟

چمران: من صحنه نیروهای انقلاب را خوب ارزیابی می‌کنم. گرچه خیلی باید کار کنند تا خود را به خوبی به مردم بشناسانند و برنامه‌های خود را که برای بهبود کیفیت وضعیت اقتصادی است ارائه و بتوانند برای مردم شرایط فعلی کشور را روشن کنند.

*وضعیت فعلی نیروهای انقلاب شرایط خوبی است

ما در شرایط فعلی کشور به یک تحول اقتصادی نیازمندیم و برنامه‌ها در این زمینه باید به مردم ارائه شود، از این رو شرایط فعلی نیروهای انقلاب شرایط خوبی است و انشالله این افراد بتوانند در کنار یکدیگر پیش بروند. هر کدام از این افراد و کاندیداها هواداران خاص خود را دارند و انشاالله همه آنها در یک سبد قرار بگیرد و برای یک کاندیدا بتوانند یک نتیجه خوبی را به بار بیاورند.

با توجه به عملکرد اقتصادی دولت و انتقاد مردم و کارشناسان به وضع فعلی اقتصاد، برخی ثبت‌نام جهانگیری و محمد هاشمی در کنار روحانی را دوپینگ انتخاباتی قلمداد کرده‌اند، شما وضعیت دولت را در انتخابات چطور ارزیابی می‌کنید و آیا رئیس‌جمهور مستقر می‌تواند با این کارنامه فعلی از مردم مجددا رای بگیرد؟

چمران: این دیگر بستگی به نظر مردم دارد و باید ببینیم مردم در چه شرایطی هستند و این بستگی به تحرک کاندیداهایی دارد که در حال تلاش هستند تا روی کار آمده و دولت جدید را شکل دهند، کسانی که تلاش بیشتری انجام دهند موفق‌تر خواهند بود. با دولت مستقری که در حال حاضر بر سر کار است، رقابت کردن کار پیچیده و مشکلی است و این کار مشکل را باید بتوانند انجام دهند.

نظر شما