شناسهٔ خبر: 135698 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تأیید پرونده دارها در شورا و رد صلاحیت معنی‌دار برخی اعضا

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره رد صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات شورا گفت: برخی پرونده‌های باز دارند که تأیید صلاحیت شدند و برخی نیز پرونده‌ای ندارند ولی رد صلاحیت شدند که با این اقدام میزان مشارکت عمومی کاهش می‌یابد و مشکلات دیگری پیش خواهد آمد.

به گزارش «نماینده» مهدی چمران، درباره رد صلاحیت چند تن از اعضای شورای چهارم برای انتخابات شورای شهر آینده اظهار داشت: قطعا و یقیناً باید قانون در تایید صلاحیت انتخابات سالم باشد نه تفکرات غیرقانونی که منشاء گرفته از جریان‌های سیاسی و غیره است.

وی افزود: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که قانون و کمال انصاف و بی‌طرفی را رعایت کند و اینکه عده‌ای در تفکرات سیاسی مغایر آنها باشند را حذف کنند اقدام درستی نیست و این یکطرفه بودن موجب می‌شود انتخابات جامعی را نداشته باشیم.

چمران افزود: ما انتظارمان این است که براساس قانون افراد تایید صلاحیت شوند و اینکه در مذاکرات حزبی و جناحی چه چیزهایی مطرح شده است خبر ندارم.

رئیس شورای اسلامی شهر  تهران گفت: حفظ آبروی مجلس و اعتماد مردمی بسیار مهم است و نمی‌بایست اقدامی صورت بگیرد که این اعتماد و آبرو از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان هرچه سریعتر درباره رد صلاحیت شدگان تجدیدنظر کنند، گفت: تعدادی که رد صلاحیت شدند حداقل معیارهای لازم را به خود افراد اعلام کنند که دلایل رد صلاحیت مشخص شود یا اینکه افرادی که رد شدند در صورتی که نیاز باشد مدارک لازم را هرچه سریعتر ارائه دهند.

چمران افزود: عده‌ای پرونده‌های باز دارند که تایید صلاحیت شدند و عده‌ای نیز پرونده‌ای ندارند ولی رد صلاحیت شدند که با این اقدام میزان مشارکت عمومی کاهش می‌یابد و مشکلات دیگری پیش خواهد آمد.

نظر شما