شناسهٔ خبر: 135684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آمریکا: در روند اجرای تحریمهای روسیه استثنا قائل نمی شویم

کاخ سفید طبق اعلان وزارت خزانه داری آمریکا، شرکتهای نفتی آمریکایی که قصد دارند در مناطق ممنوعه حفاری نمایند، مشمول معافیت از تحریمهای روسیه نخواهند شد.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که این کشور برای شرکتهای نفتی آمریکایی از جمله شرکت بزرگ نفتی «اکسون موبیل» که قصد حفاری در مناطق ممنوعه را دارند، استثنایی قائل نخواهد شد.

گفتنی است که مناطق ممنوعه به مناطقی اطلاق می شود که طبق تحریمهای آمریکا علیه روسیه، عملیات حفاری در آنها ممنوع است.

در بیانیه وزیر خزانه داری آمریکا آمده است: «پس از مشورت و رایزنی با رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ، وزارت خزانه داری [آمریکا] برای شرکتهای آمریکایی از جمله اکسون معافیتهایی که امکان و اجازه حفاری در [مناطق]   ممنوعه را فراهم نماید، صادر نخواهد کرد».

«آلن جفرز» سخنگوی شرکت نفتی اکسون از هرگونه اظهارنظر در خصوص این بیانیه خودداری کرد. گفتنی است که روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی جدید از تلاش این شرکت بزرگ نفتی برای دریافت مجوز از دولت آمریکا جهت حفاری در برخی از مناطق دریای سیاه خبر داد. گفته می شود که طبق تحریمهای آمریکا علیه روسیه حفاری در مناطق مزبور ممنوع است.

شایان ذکر است که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، آمریکا و اتحادیه اروپا با اتهام زنی به مسکو مبنی بر دست داشتن در بحران شرق اوکراین، تحریمهای اقتصادی جدیدی علیه مسکو وضع کردند.

نظر شما