شناسهٔ خبر: 135648 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پنجعلی: پرسپولیس باید تقویت شود

 محمد پنجعلی پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس باید در هر سه خطوط ترمیم شده و بازیکنان جدید و باکیفیتی را جذب کند.

به گزارش «نماینده» محمد پنجعلی درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس در فصل جاری عالی بود. همه آمارها این ادعا را ثابت می کنند. پرسپولیس همه رکوردها را شکست. بیشترین امتیاز، بیشترین برد، بیشترین اختلاف امتیاز، بیشترین تفاضل گل و... همه نشانه صلابت و اقتدار پرسپولیس در فصل جاری است. در این میان نباید از حمایت همه جانبه هواداران نیز گذشت. کادر فنی، بازیکنان و البته مدیریت نیز در این قهرمانی نقش داشتند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره مهمترین عامل قهرمانی سرخ ها در این فصل گفت: به اعتقاد من پرسپولیس در فصل جاری کمترین حاشیه را داشت و همین عامل مهمترین دلیل قهرمانی پرسپولیس بود. مجموعه بازیکنان، کادر فنی و مدیریت جملگی با هم یکدل و هماهنگ بودند و همین سبب شد تا پرسپولیس کمترین حاشیه را داشته باشد که نقش بسزایی در قهرمانی داشت.

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره نقاط ضعف پرسپولیس در فصل جاری گفت: وقتی تیمی با این اقتدار قهرمان می شود، صحبت کردن از نقاط ضعف سخت است اما هر تیمی حتی قهرمان اروپا نیز نقطه ضعف دارد. به اعتقاد من بزرگترین نقطه ضعف پرسپولیس در فصل جاری نیمکت ضعیف و خالی این تیم بود. بازیکنان ذخیره به هیچ وجه اندازه در حد بازیکنان اصلی نبودند و پرسپولیس بابت این ضعف فشار فراوانی را محتمل شد و لطمه آن را هم در لیگ قهرمانان آسیا دید.

مدافع سابق سرخپوشان درباره لیگ قهرمانان آسیا و شانس صعود پرسپولیس نیز گفت: کار پرسپولیس در آسیا سخت شده اما معتقدم پرسپولیس هنوز هم شانس صعود دارد. فوتبال به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و پرسپولیس می تواند در هر دو بازی باقی مانده پیروز شده و راه صعود خود را هموار کند. سرخ ها برای موفقیت و برد رقبا به ویژه الهلال چیزی کم ندارند. در ترکیب پرسپولیس به وفور بازیکن سرنوشت ساز و تعیین کننده و خلاق وجود دارد و همین ها می توانند سرنوشت بازی ها را تعیین کنند. به شرط اینکه عزم و اراده راسخ و قوی برای موفقیت و صعود داشته باشند و در دو بازی باقی مانده به ویژه الهلال با تمام وجود بازی کنند.

پنجعلی با اشاره به اینکه همیشه فصل بعد از قهرمانی بسیار دشوارتر است و پرسپولیس کار سختی را پیش رو دارد، گفت: پرسپولیس فصل آینده به عنوان مدافع قهرمانی وارد لیگ می شود و از همین رو کار سختی را پیش رو خواهد داشت. به اعتقاد من برای حفظ قهرمانی پرسپولیس باید در هر سه خطوط ترمیم شده و بازیکنان جدید و باکیفیتی را جذب کند تا مشکلات امسال را نداشته باشد. به ویژه اینکه پرسپولیس باید در لیگ قهرمانان آسیا هم نیز حضور داشته باشد. مهمترین نکته در جذب بازیکنان جدید، جذب خارجی های باکیفیت است. فصل گذشته پرسپولیس بیشترین لطمه خود را از بازیکنان خارجی دید و سه بازیکن این تیم هیچ کمکی به این تیم نکردند و آنقدر ضعیف بودند که خیلی زود جدا شدند. پرسپولیس اگر قصد خرید بازیکن خارجی دارد، باید بازیکن ممتاز و تاثیرگذار جذب کند.

و در پایان نظر پنجعلی درباره قرارداد ۵ ساله برانکو با پرسپولیس: به اعتقاد من مفاد قرارداد خیلی مهم است. باید قرارداد به گونه ای تنظیم شود که هر گاه باشگاه خواستار قطع همکاری با سرمربی بود، بدون مشکل و دردسر این کار انجام شود و باشگاه متضرر نشود. اگرچه شخصا خیلی موافق قرارداد بلندمدت برای سرمربی نیستم و معتقدم بهتر است قرارداد کوتاهتر و میان مدت باشد چرا که جای مانور بیشتری خواهد داشت.

نظر شما