شناسهٔ خبر: 135647 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با فرافکنی و نسبت دادن مشکلات به دولت‌های گذشته چیزی درست نمی‌شود

احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر نظام اسلامی زیرمجموعه خود را کنترل نکند، خروجی آن فساد، اختلاس و تبعیض است، شنیدن خبر اختلاس در صندوق فرهنگیان وحشتناک بوده و این یک تابلوی بد برای نظام اسلامی است.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در همایش حوزه انقلابی که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به تعریف نظام اسلامی اظهار کرد: چنین نظامی، نظام حکومتی‌اش براساس دین مبین اسلام است و در راس نظام اسلامی ولی فقیه قرار دارد.

وی ادامه داد: حوزه چهار انتظار از نظام دینی دارد، نخستین انتظار میدان دادن به متدینین در عرصه‌های مختلف مدیریتی است، افراد متدین می‌توانند که کارها را به جلو ببرند و حذف افراد ارزشی از عرصه‌های مدیریتی در شان نظام اسلامی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ربا جنگ با خدا است، زمانی که یک مرجع تقلید از این مساله انتقاد می‌کند، نباید فردی به خود این اجازه بدهد که به مرجع تقلید توهین کند، ما انقلاب کردیم که فقه را در جامعه ببینیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به وضعیت حجاب در کشور اظهار کرد: هیچ فرد متدینی از وضعیت حجاب در ایران راضی نیست، حوزه از نظام اسلامی انتظار دارد که در این عرصه تلاش کند تا حجاب به عنوان یک ارزش مطرح شود، حوزه از نظام اسلامی انتظار حضور دین در عرصه اجتماعی را دارد.

وی ادامه داد: مردم اسلام را در عملکرد مدیران اجرایی می‌بینند، انتظار حوزه از نظام اسلامی این است که زیرمجموعه خود را کنترل کند، اگر نظام اسلامی این نظارت را نداشته باشد، خروجی آن فساد، اختلاس و تبعیض است، شنیدن خبر اختلاس در صندوق فرهنگیان وحشتناک است و این یک تابلوی بد برای نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم نظام اسلامی را مربوط به حوزه می‌دانند، با فرافکنی و نسبت دادن اشکالات به دولت‌های گذشته چیزی درست نمی‌شود، فساد در هر دولتی بد است، انتظار حوزه از نظام اسلامی این است که برنامه اساسی برای مبارزه با فساد داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ضرورت حفظ عزت اسلام اظهار کرد: نظام اسلامی باید عزت اسلام را در عرصه سیاست خارجی حفظ کند، سیاست خارجی ما را امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری رقم می‌زنند و این بزرگواران آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند، از دولت‌ها انتظار داریم که سیاست ضعف در برابر دشمنان تغییر کند.

وی ادامه داد: نخستین انتظار نظام اسلامی از حوزه، حمایت کردن است، جریانی می‌خواهد که حوزه را به بی تفاوتی در برابر نظام اسلامی بکشاند، بدحجابی مایه رنج ما است، ولی موجب نمی‌شود که ما در حوزه از حمایت نظام اسلامی دست بکشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از پیروزی انقلابی اسلامی مسائل جدیدی در حوزه نظریه پردازی دینی مطرح شد، انتظار نظام اسلامی از حوزه این است که در خصوص مسائل جدید فقهی نظریه پردازی کند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به انتظارات نظام اسلامی از حوزه اظهار کرد: نظام انتظار دارد که حوزه مواضع ولی فقیه را تقویت کند، بدنه حوزه انقلابی است و موضع مراجع تقلید در خصوص لزوم تقویت نظام اسلامی روشن است، انتظار نظام اسلامی از حوزه انقلابی بودن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی از حوزه انتظار دارد که حوزه انقلابی بماند، البته حوزه اکنون هم انقلابی است، برخی می‌خواهند که تفکر سکولاریسم یعنی جدایی دین از حکومت را به فضلای جوان حوزه القا کنند، امام خمینی(ره) با چنین تفکری مبارزه کردند تا نهضت انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید

نظر شما