شناسهٔ خبر: 135621 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سران آمریکا بدانند دوران هفت تیرکشی و مداخله‌سازی تمام شده‌ است

سردار دهقان 2 وزیر دفاع گفت: سران به اصطلاح استراتژیست آمریکا باید بدانند که دوره و عصر هفت تیرکشی، اتهام زنی، پرونده سازی و مداخله سازی گذشته است.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای وزیر دفاع آمریکا گفت: امروز تروریست‌های تکفیری – وهابی با سلاح‌ها و مهمات ساخت آمریکا در اقصی نقاط جهان به ویژه سوریه و عراق جنایت می‌کنند.

وی افزود : به وزیر دفاع آمریکا توصیه می‌کنم ابتدا تاریخ مجادلههای نظامی دولت‌های پیشین آمریکا در ویتنام، عراق، سومالی، افغانستان و اخیرا در سوریه و یمن و جنایتهای جنگی و ضد بشری صورت گرفته را مطالعه کنند و علت تلاش برای خلاصی از باتلاقهایی که نابخردانه، متکبرانه و سرمستانه برای خود ایجاد کردهاند را بررسی، آنگاه به ریشه اتهام زنیهای فعلی خود، پی خواهند برد.

وزیر دفاع گفت: ایشان و سران به اصطلاح استراتژیست آمریکا باید بدانند که دوره و عصر هفت تیرکشی، اتهام زنی، پرونده سازی و مداخله سازی از موضع حق به جانب گذشته است و این سخنان جابجا کردن متهم با مدعی است.

سردار دهقان تصریح کرد: بهتر است ایشان و  رهبران آمریکا در پی حل مسائل داخلی آن کشور باشند و به دنبال بحران آفرینی جدید و برافروختن شعله‌های جنگ در کره و خاورمیانه نباشند.

وی ادامه داد : ملت‌ها پیام اظهارات مکارانه و رذیلانه دشمنان خود را خوب دریافت می‌کنند از اینرو پاسخ ملت‌ها نیز با اقدامات آنها تناسب دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه ملت رنجدیده یمن که مورد تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان و حمایت تمام عیار آمریکا قرار گرفته خود با اتکا به قدرت مردم و توانمندی‌های خود مقابل این ائتلاف و حامیان آنها ایستاده و تا کنون آنها را از دستیابی  به اهداف شوم‌شان ناکام گذاشته و این مسیر را تا پیروزی ادامه خواهد داد.

نظر شما