شناسهٔ خبر: 135620 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دانشگاه آزاد رویکردش کاملاً اقتصادی شده

نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار نخبگان علمی از آقای ولایتی این است که اقدامی جدی در راستای تحول در مدیریت دانشگاه آزاد داشته باشد.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدیریت دانشگاه آزاد در چند سال اخیر، این دانشگاه را از اهداف عالیه علمی خود دور کرده و بیشتر به یک مرکز اقتصادی شبیه شده، گفت: انتظار مردم از دانشگاه آزاد این نیست که ابعاد سیاسی و فعالیت‌های اقتصادی این دانشگاه بر ابعاد علمی آن غلبه کند، چرا که این مهم در شأن یک دانشگاه و مرکز بزرگ علمی نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در چند سال اخیر در ابعاد علمی اُفت قابل توجهی داشته، تصریح کرد: دانشگاه آزاد در چند سال اخیر رویکردی کاملاً اقتصادی داشته و حتی جذب دانشجو در این دانشگاه با هدف افزایش درآمدهای اقتصادی انجام شده است. این دانشگاه باید به مرکز علمی بزرگ در کشور تبدیل شود و با وجود نگاهی که این دانشگاه را بنگاه اقتصادی یا سیاسی می‌بیند، این مهم محققاً شدنی نیست و مدیریت این دانشگاه نیازمند تحول است.

نقوی‌حسینی حضور علی‌اکبر ولایتی را در رأس هیئت امنای دانشگاه آزاد نشانه‌ امید برای تحول علمی در این دانشگاه دانست و تأکید کرد: با توجه به حضور شخصیت فرهیخته‌ای چون آقای ولایتی در هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد، انتظار نخبگان علمی و کارشناسان این است که ایشان اقدامی جدی در راستای تحول در مدیریت دانشگاه آزاد داشته باشد و این دانشگاه را در مسیر تحول علمی هدایت و رهبری کند.

نظر شما