شناسهٔ خبر: 135597 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کاندیداتوری «جهانگیری» برای کمک به «روحانی» در مناظره‌هاست

فرامرزیان دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: تصمیم درست این بود که شخصی یا اشخاصی را در کنار روحانی داشته باشیم.

به گزارش «نماینده» ژاله فرامریان دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره آخرین فعالیت‌ها برای انتخابات شوراها، گفت: شورای عالی براساس اطلاعیه‌ای که داد از همه نامزدان اصلاح‌طلب که علاقمندند در لیست شورای عالی قرار بگیرند، تقاضا دارد در قالب فرمی مشخصات خود را ارسال کنند و ما هم چند شاخصه را در نظر ‌می‌گیریم.

وی افزود: اصلاح‌طلب بودن برای ما شرط اول است و داشتن سلامت مالی و اخلاقی، تخصص و سوابق اجرایی و همچنین رویکردهای تخصصی و اثرگذاری افراد از جمله این شاخصه‌هاست. برنامه شهر تهران هم تدوین شده و افراد فرصت دارند تا روز ۲ اردیبهشت که صلاحیت‌ها اعلام می‌شود، فرم را تکمیل کنند و افرادی که تأیید صلاحیت شده‌اند را بررسی می‌کنیم.

فرامرزیان تأکید کرد: هر شخصیتی که قرار است در لیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرد، باید الزاماً فرم را پر کند و این فرم متناسب با شاخص‌های تخصصی است. همچنین ۵۰ درصد لیست به زنان و جوانان اختصاص دارد.

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره حضور اعضای شورای عالی که داوطلب شورای شهر شده‌اند، گفت: اعضای حقیقی شورا که داوطلب شده‌اند در جلسات بستن لیست حضور ندارند و اعضای حقوقی هم چون نماینده احزاب هستند، شخص جدیدی را معرفی می‌کنند.

فرامرزیان درباره ثبت‌نام جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: حضور جهانگیری یک رفتار منطقی از جانب این جریان فکری بود. علیرغم اینکه نامزد ما روحانی است و قطعاً از برنامه‌های وی دفاع می‌کنیم، ولی به هر دلیلی ممکن است فضای انتخابات در جلسات مناظره به سمتی برود که فضای کافی به نفع روحانی نباشد و برای اینکه حق وی رعایت شود، تصمیم درست این بود که شخصی یا اشخاصی را در کنار وی داشته باشیم.

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه کاندیدای ما روحانی بود و موافقت وی با این مسئله برای ما مهم بود، گفت: با موافقت روحانی به این نتیجه رسیدیم و در مورد کلیاتش شورای عالی رای داد و به هیئت‌رئیسه اختیار داد تا این اقدام صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است روحانی به نفع جهانگیری کنار برود؟ گفت: دولت روحانی یک دوره برنامه‌هایش را داشته و در دوره دوم شرایط بهتری برای به نتیجه رسیدن برنامه‌هایش دارد. جهانگیری رویکردش برای تحقق این هدف است و نگاه جهانگیری هم تداوم دولت روحانی است. رویکرد ما برنامه‌ای است و بین جهانگیری و روحانی تفاوتی وجود ندارد.

فرامرزیان درباره فعالیت ستادهای اصلاح‌طلبان اظهار داشت: با شروع تبلیغات، ستاد شورای عالی اصلاح‌طلبان هم برای ریاست‌جمهوری و هم برای شوراها فعالیت می‌کند.

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان همراه لیست شهردار را هم معرفی می‌کنند یا خیر؟ گفت: این تصویر مناسبی نیست، چرا که حقوق اعضای شورای شهر از ابتدا تصاحب می‌شود. تمام بحث‌های شورای عالی فقط درباره ارائه لیست با رویکرد برنامه‌ای است.

نظر شما