شناسهٔ خبر: 135587 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کوچکی‌نژاد در صحن مجلس مطرح کرد؛

برکناری مدیرعامل بانک سرمایه برای کُند کردن تحقیق و تفحص/پرونده فریدون در صحن قرائت شود

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان، از برکناری مدیرعامل بانک سرمایه (وابسته به صندوق ذخیره) با هدف کُند کردن روند تحقیق و تفحص خبر داد.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در پایان جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی اظهار داشت: بر اساس ماده ۷۹ قانون برنامه ششم و تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۶، دولت موظف است که ۲۰ درصد حداقل حقوق را به عنوان مستمری به مددجویان کمیته امداد پرداخت کند، اما متأسفانه دولت تخلف کرده است.

وی ادامه داد: دولت در موضوع یارانه‌ها به این مددجویان پرداختی داشته است، در صورتی که آنچه در قانون آمده، مستمری است و باید از طریق کمیته امداد پرداخت شود.

نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه به انتخابات پیش‌رو اشاره و اظهار داشت: صدا و سیما تبلیغات یک‌طرفه‌ای را آغاز کرده است که تذکر می‌دهیم این روش را کنار بگذارد.

کوچکی‌نژاد همچنین با تذکر به شورای نگهبان تأکید کرد: کشور ما در شرایط سختی است؛ از شورای نگهبان می‌خواهیم کسانی که به نظام و ولایت‌فقیه اعتقاد ندارند و نیز کسانی که فتنه‌گر هستند، مجال نامزدی را پیدا نکنند.

وی خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: از هیأت رئیسه می‌خواهیم که بر اساس ماده ۲۳۶ آئین‌نامه داخلی مجلس، پرونده آقای حسین فریدون در صحن خوانده شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: با وجود اینکه طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، همه دستگاه‌ها باید در تحقیق و تفحص به مجلس کمک کنند، اما دیروز مدیرعامل بانک سرمایه را برکنار کردند.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: من از مدیرعامل حمایت نمی‌کنم، اما درخواست کرده بودیم که این کار را نکند چون این کارها روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را کُند می‌کند.

نظر شما