شناسهٔ خبر: 135545 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

بررسی شکایت نامزدهای انتخابات از عملکرد رسانه ملی در شورای نظارت بر صدا و سیما

غلامرضا کاتب43 عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در خصوص اعتراضات صورت گرفته به نحوه پوشش برنامه‌های دولت توسط رسانه ملی گفت: کاندیداها اگر اعتراضی نسبت به عملکرد صدا و سیما دارند می‌توانند آن را به شورای نظارت ارجاع دهند و ما در شورای نظارت شکایت‌ها را بررسی و به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش «نماینده» غلامرضا کاتب عضو شورای نظارت بر صدا و سیما؛ در خصوص اعتراضات صورت گرفته به نحوه پوشش برنامه‌های دولت توسط رسانه ملی اظهار داشت: کاندیداها اگر اعتراضی نسبت به عملکرد صدا و سیما دارند می‌توانند آن را به شورای نظارت ارجاع دهند و ما در شورای نظارت شکایت‌ها را بررسی و به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

وی افزود: این انتقاد نسبت به عملکرد صدا و سیما دو طرفه است، برخی می‌گویند صدا و سیما بیشتر به مسائل مربوط به دولت می‌پردازد و دولتی‌ها هم می‌گویند رسانه‌ ملی افتتاح‌ پروژه‌ها و برنامه‌های دولت را به خوبی پوشش نمی‌دهد.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما ادامه داد: صدا و سیما وظایف خود را بر اساس منویات رهبری انجام می‌هد، عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور به اشخاص مربوط نمی‌شود بلکه در ابتدا به اصل نظام مربوط می‌شود پس از آن مسئولی که آن کار را انجام داده مطرح می‌شود.

کاتب گفت: صدا و سیما برنامه‌های انتخاباتی خود را حدود ۶ ماه پیش به شورای نظارت ارائه کرده که این برنامه‌ها بی‌طرفانه و معتدل است.

وی با بیان اینکه افراط و تفریطی که هر دو طرف برای عملکرد صدا و سیما مطرح می‌کنند صحیح نیست عنوان کرد: این موضوعات در همه‌ی دولت‌ها از طرف جریان‌های گوناگون مطرح شده است، اما ما در شورای نظارت می‌بینیم که چنین چیزی صحیح نیست.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: بحث دولت، بحث دستگاه اجرایی نظام است و صدا و سیما با کار خود عملکرد نظام را برای مردم به نمایش می‌گذارد.

نظر شما