شناسهٔ خبر: 135544 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در جریان بررسی لایحه هوای پاک

سازمان محیط زیست مکلف به جلوگیری از انتشار امواج غیرمجاز رادیویی شد

نمایندگان مجلس سازمان محیط زیست را مکلف به همکاری با سازمان انرژی اتمی و وزارت ارتباطات برای جلوگیری از افزایش میزان و شدت امواج غیرمجاز رادیویی، الکترومغناطیسی، پرتوهای یون‌ساز کردند.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان، در جریان بررسی لایحه هوای پاک به ماده ۳۰ این لایحه رای مثبت دادند.

براساس ماده ۳۰ این لایحه، سازمان مکلف است با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به جلوگیری از انتشار کلیه امواج غیرمجاز رادیویی، الکترومغناطیسی، پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز اقدام و به‌منظور حصول اطمینان از عدم افزایش میزان و شدت امواج و پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز از حدود مجاز تعیین‌شده در هوای آزاد، شبکه پایش مربوط را راه‌اندازی نماید.

اشخاص حقیقی و حقوقی که حدود مجاز انتشار امواج و پرتوهای موضوع این ماده را رعایت ننمایند؛ برای اولین‌بار به پنجاه میلیون(۵۰.۰۰۰.۰۰۰)تا دویست میلیون(۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جریمه نقدی محکوم و درصورت تکرار علاوه بر پرداخت حداکثر جریمه نقدی، به ضبط اموال و تجهیزات مرتبط نیز محکوم می‌شوند.

در تبصره این ماده آمده است: حدود مجاز انتشار امواج و پرتوهای موضوع این ماده توسط سازمان انرژی اتمی ایران و  با همکاری مشترک سازمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ ابلاغ  این قانون تعیین می‌شود و به تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.

نظر شما