شناسهٔ خبر: 135532 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کارگران زامیاد روزه اعتراضی گرفتند

زامیاد کارگران شرکت زامیاد در اعتراض به وضعیت حقوق خود اقدام به گرفتن روزه اعتراضی و خودداری از حضور در رستوران کارخانه کردند. خواست کارگران زامیاد متناسب سازی حقوق‌شان با دستمزد سایر شرکت‌های خودروسازی است.

به گزارش «نماینده»؛ کارکنان شرکت زامیاد (زیرمجموعه سایپا) ضمن اعتراض نسبت به وضعیت مالی و حقوق های دریافتی خود، برای بهبود شرایط اعتراضاتی را همراه با اعتصاب غذا ابراز کردند.
در نامه‌ کارکنان زامیاد به مدیرعامل این شرکت آمده است:

مدیر عامل محترم شرکت و اعضای محترم هیأت مدیره

اینجانبان کارکنان زامیاد پس از سالها تحمل فقر اقتصادی و تحمل سخت ترین شرایط زندگی اینک گرد هم آمده ایم تا به خواسته های به حق خودمان برسیم، انشاالله تعالی
لذا در گام نخست با توجه به ایام آخر فروردین ماه ۱۳۹۶ که مصادف با انتشار حکم های جدید می باشد، امیدواریم مساعدت فرموده و با افزایش حقوق به میزان حداقل ۱۰ درصد علاوه بر افزایش سطح حقوق کشوری موافقت فرمائید.

همانگونه که مستحضر هستید ما کارکنان زامیاد خواهان چیز زیادی نیستیم.

خواسته ما رسیدن به حقوق و مزایای شرکت های هم تراز نظیر سایپا، سازه گستر سایپا و پارس خودرو است.

همانگونه که با درایت شما خوبان رکورد تولید در آذر سال قبل به وقوع پیوست، انشاالله اکنون نیز با درایت شما باعث تحقق خواسته های به حق کارکنان زیر دستتان خواهید شد و خاطره ای خوش و دعایی ماندگار نصیب خود و خانواده محترمتان خواهید نمود.

ممنون و متشکر
اعضای کانال همبستگی زامیاد به نمایندگی کل کارکنان زامیاد
۲۶ فروردین۱۳۹۶ شمسی

کارکنان زامیاد همچنین اعلام کردند:
بیش از ۷۵۰ نفر از کارکنان زحمت کش شرکت زامیاد در کمتر از دو هفته از تأسیس کانال تلگرامی گرد هم آمده ایم تا به مطالبات برحق خود برسیم.

از همه دوستان زامیادی و پیمانکار، از کارگر، نیروهای ستادی، نیروهای اداری، همکاران انتظاماتی و حراستی، سرپرست، رؤسا و مدیران، همه و همه دعوت می‌شود به جمع خودتون بپیوندید تا با یاری هم به مطالبات مشروع خودمان برسیم.

همچنین به دلیل اصرار زیاد همکاران و احتمال تجمعات ناهماهنگ و جزیره ای که منتج به شکست و دور شدن از هدف نهایی می‌شود پیشنهاد می‌کنیم فردا روزه گرفته بشه و کارکنان برای صرف نهار به رستوران نروند.

بر این اساس کارکنان زامیاد روز گذشته روزه گرفته و از مراجعه به رستوران کارخانه خودداری کردند.

نظر شما