شناسهٔ خبر: 135531 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

قتل‌عام خانواده‌های‌ایرانی‌توسط طلاق

طلاق.jpg یک روان‌شناس خانواده در خصوص علل افزایش آمار طلاق در بین مردم توضیح داد.

به گزارش «نماینده»، نسترن امیری روان‌شناس با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور اظهار داشت: متأسفانه امروزه به دلیل شکسته شدن قبح طلاق، آمار آن در جامعه افزایش یافته است و طلاق به عنوان یکی از منفورترین حلال شرعی متأسفانه به سهولت انجام می‌شود.
 
وی بیان کرد: در شرایطی که مهر و محبت والدین نسبت به فرزندان کاهش یابد و دلشورگی آن‌ها به خاطر نهادهای حمایتی پس از جدایی کم شود، آمار طلاق و کاهش دوام زندگی افراد دوچندان می‌شود.
 
امیری عنوان کرد: اگر والدین دغدغه بعد از جدایی بابت فرزندان خود را نداشته باشند به راحتی با کوچک‌ترین مشکل و اختلافی درخواست طلاق می‌دهند.
 
وی تأکید کرد: آستانه تحمل جوان‌ها کم شده است و تحمل مسائل و فراز و نشیب‌های زندگی برای آن‌ها امروزه از بین رفته و با کوچکترین مسئله‌ای کارشان به دعوا و در نهایت به جدایی کشیده می‌شود.
 
امیری ادامه داد: به دلیل حجم بالای تقاضای طلاق و پرونده‌ها متأسفانه شرایطی برای قضات ایجاد شده که به راحتی با طلاق خانواده‌ها موافقت می‌کنند.
 
وی یادآور شد: به دلیل درخواست‌های زیاد طلاق در کشور قاضی‌های دادگاه خانواده وقت کنکاش و بررسی ندارند و به همین خاطر زودتر از زمان‌های گذشته حکم طلاق را می‌دهند.

نظر شما