شناسهٔ خبر: 135498 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

درخواست حقوقدانان مستقل از دادستان تهران چه بود؟

جعفری دولت آبادی جمعی از حقوقدانان مستقل در نامه ای به دادستان تهران از وی خواستند که نسبت به قانون شکنی رسانه های دولتی در تبلیغ روحانی اعلام جرم کند.

به گزارش «نماینده»   جمعی از حقوقدانان مستقل در نامه ای خطاب به جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران نسبت به استفاده و بهره گیری دولت از امکانات دولتی برای رقابت های انتخاباتی اعتراض و خواستار اعلام جرم دادستان به عنوان نماینده مدعی العموم نسبت به قانون شکنی رسانه های دولتی در تبلیغ از روحانی شدند.
 
جناب آقای عباس جعفری دولت‌آبادی
دادستان محترم تهران

با عرض سلام و خداقوت خدمت حضرتعالی

همانطور که مستحضرید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه امسال شور و شعف بسیاری در میان مردم ایجاد کرده و امید آن می رود که با برگزاری انتخاباتی پرشورو رقابتی، برگ زرین دیگری در کارنامه عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت گردد.

متاسفانه در این میان و در حالی که جریان های مختلف سیاسی و اقشار مختلف در حال فراهم نمودن مقدمات برگزاری انتخاباتی سالم و قانون مدار می باشند، حامیان جناب آقای روحانی که بیش از سایرین ادعای قانون مدار بودن و تمکین به قانون را دارند، علی رغم نهی صریح قانونی در سایه سکوت تایید آمیز مقامات ارشد دولت به صورت گسترده مشغول نقض صریح قانون و خدشه به باور عمومی برای برگزاری انتخاباتی بی طرفانه توسط دولت می باشند.

 همانطور که مستحضرید، ماده ۵۹ قانون انتخابات صراحتا  "انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها از وسیله ای که جنبه رسمی و دولـتی دارد و فـعالـیت کـارمـنـدان در سـاعـات اداری و هـمچـنین استـفاده از وسـایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکتهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداریها وشـرکتها و سـازمانـهای وابـسته بـه آنـها و نهادها و مـؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور را ممنوع دانسته و مرتکب را مجرم شناخته است.

در عین حال تبصره ۲  این ماده مقرر کرده که نشریات و مطبوعات متعلق به سازمانها، وزارتخانه ها، ادارات، نهادها و مؤسسات یاد شده در متن این ماده، حق تبلیغ برای نـامـزدهای انتخـاباتـی را ولـو بـه صورت درج آگهی ندارند.

علی رغم این نهی صریح قانونی، متاسفانه مقامات دولتی مشغول استفاده و بهره گیری تمام عیار از امکانات دولتی به صورت گسترده می باشند که شبه مهندسی انتخابات توسط دولت را از هم اکنون در ذهن ملت حماسه آفرین ایران تداعی می نماید.

روزنامه ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روزنامه شهروند به عنوان رسانه وابسته به هلال احمر و خبرگزاری دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی، متاسفانه در روزهای اخیر و در حالی که ملت ایران غرق در عزای مردم قهرمان آذربایجان می باشند، با حذف اخبار عزای ملت ایران، علی رغم ادعا و دستورات مقامات دولت و وزارت کشور مبنی بر ممنوعیت بهره گیری از امکانات دولتی، با تمام توان و برخلاف قانون و به صورتی کاملا ناشیانه مشغول ریپرتاژآگهی برای کاندیدای مدنظر خود می باشند.

متاسفانه مدیران این رسانه ها تنها به استفاده از امکانات دولتی و بیت المال برای بهره برداری به نفع کاندیدای خود قناعت نکرده و به صورت هدفمند و جهت دار به تخریب کاندیداهای رقیب، رییس دولت کنونی مشغول هستند.

سوال ما جمعی از حقوقدانان از حضرتعالی این است که خبرگزاری جمهوری اسلامی به چه حقی به انتشار خبرکاندیداتوری آقای روحانی در بخش های مختلف خبری پرداخته وصرفا برای ایشان به صورت مجزا باکس خبری و تصویری کار نموده اما برای سایر کاندیداها چنین حقی را قائل نیست؟

چرا خبرگزاری دانشجویان ایران به جای اینکه پژواک صدای دانشجویان کل کشور باشد، امروز تمام تلاش خود را معطوف تخریب کاندیداهای رقیب آقای روحانی نموده است؟

چرا روزنامه ایران و شهروند ۲۶ فروردین در قالبی کاملا ناشیانه تمامی تیتر یک و صفحه اول خود را به خبر کاندیداتوری آقای روحانی اختصاص داده اند؟ و هزاران چرای دیگر که به صورت پیوست اسناد و مدارک آنان تقدیم می گردد.

جناب آقای دادستان با توجه به نکات فوق الذکر، خواستار اعلام جرم حضرتعالی به عنوان نماینده مدعی العموم نسبت به قانون شکنی رسانه های یاد شده  می باشیم و تقاضا مندیم با ورود عاجل به این موضوع، اجازه بهره برداری یک جانبه از بیت المال و بدبینی مردم شریف ایران که قصد خلق حماسه ای عظیم را به فضل الهی دارند، ندهید.

و من الله توفیق
جمعی از حقوقدانان مستقل

نظر شما