شناسهٔ خبر: 135481 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بیانیه جمعی از کارگزاران حج و زیارت در پاسخ به اظهارات یک مسئول

حج و زیارت جمعی از کارگزاران حج و زیارت سراسر کشور در پاسخ به اظهارات محسن رضایی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش «نماینده»، بیانیه جمعی از کارگزاران حج و زیارت سراسر کشور در واکنش به اظهارات اخیر محسن رضایی به شرح زیر است:

در خبرها آمده بود که آقای محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتری خود نوشته است: 

حذف پرچم ایران در مذاکرات حج، از سوی طرف عربستانی و تحقیر ایران در این اجلاس، اگر این خبر درست باشد باید فرد خاطی نیامده به کشور عزل شود.  

در رابطه با این خبر عجیب چند نکته ی مهم وجود دارد که ذیلاً ذکر می‌شود: 

۱- چرا ایشان خبری را که خود به آن اطمینان ندارد و نوشته‌اند: اگر خبر درست باشد ...  

نقل کرده و باعث تشویش اذهان عمومی شده‌اند!  

۲- در مذاکرات گذشته با وزیر حج، طبق تصاویر موجود پرچم دوکشور در مقابل تیم مذاکره طرفین وجود دارد که تصاویر آن به طور گسترده در رسانه ها منتشر شده بود و با یک جست و جوی ساده قابل رویت است.

۳- تصویر دیگر منتشر شده مربوط به دیدار خصوصی و تشریفاتی سرپرست سازمان حج و زیارت کشورمان با وزیر حج عربستان در دفتر کار وی بوده است که در هیچ ملاقات خصوصی گذاشتن پرچم کشورها مطابق پروتکل دیپلماتیک مرسوم و درست نمی‌باشد.  

۴- این که ایشان نوشته‌اند: باید فرد خاطی نیامده به کشور عزل شود را بر مبنای کدام قانون و رویه قضایی حکم کرده‌اند؟ اولاً هنوز خطایی ثابت نشده که ایشان آن را مسلم گرفته و عبارت فرد خاطی را آورده‌اند.  

ثانیاً: عزل یک مسئول نیازمند طرح دعوی، بررسی شکایت، صدور حکم و امثال آنهاست مگر ایشان مسئولیت قضایی دارند که چنین حکمی صادر کرده‌اند؟  

ثالثاً:  بردن آبروی یک انسان مؤمنی که جانباز است و حدود هشت سال در اسارت رژیم صدام بوده و پس از آن نیز در خدمت انقلاب، نظام و مقام معظم رهبری بوده است با کدام معیار دینی و اخلاقی سازگار است؟   

مگر در روایت نخوانده‌اند که حرمة المؤمن کدمه، ریختن آب روی یک مؤمن همانند ریختن خون مؤمن است؟  

رابعاً: جناب آقای رضایی جز مسئولیت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام مگر مسئولیت دیگری نیز دارند که درباره هر موضوع ریز و درشتی موضع‌گیری می‌کنند؟  

خامساً: مذاکرات صورت گرفته همراه با عزت و حفظ کرامت ملت بزرگ ایران بوده است. بدانند انسان انقلابی و با فضیلتی در کشورمان اجازه تحقیر نمودن را به کسی نداده و نخواهد داد.  

بر این اساس ناصحانه از جناب آقای محسن رضایی می‌خواهیم تا با رعایت اخلاق سیاسی این اشتباه خود را جبران نموده، از این پس نیز در موضع‌گیری ها دقت بیشتری به خرج دهند.

جمعی از کارگزاران حج و زیارت سراسر کشور

گفتنی است خبرگزاری مهر، پیش تر و به عنوان اولین رسانه در گزارشی تحلیلی به این موضوع با عنوان "داستان پرچم عربستان در مذاکرات حج چه بود؟ " پرداخته بود.

نظر شما