شناسهٔ خبر: 135471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لندن: روسیه حمایت از بشار اسد را متوقف کند

بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا در مقاله‌ای بار دیگر از مسکو خواسته است تا دست از حمایت بشار اسد رئیس جمهور سوریه بردارد.

به گزارش «نماینده» به نقل از اسپوتنیک، بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا در مقاله‌ای که در ساندی تلگراف منتشر شده، نوشته است: مسکو باید به یک سازش معقول دست یابد و دست از حمایت بشار اسد رئیس جمهور سوریه بردارد و به ائتلاف بین المللی علیه داعش ملحق شود.

وزیر خارجه بریتانیا در بخش دیگری از این مقاله آورده است: روسیه می توانست به ائتلاف بیش از ۶۰ کشور جهان در مقابله علیه داعش بپیوندد تا منافع راهبردی خود در سوریه را حفظ کند همراه با چشم انداز یک رابطه سازنده تر با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و با آگاهی نسبت به اینکه غرب در نهایت برای بازسازی سوریه کمک خواهد کرد... در مقابل روسیه میز باید متعهد به برقراری یک آتش بس واقعی و پایان دادن به استفاده از سلاح های شیمیایی و بمب های بشکه ای باشد و دست از حمایت بشار اسد رئیس جمهور سوریه بردارد.

وی افزود: بحران اخیر در واقع یک فرصت برای روسیه است و اکنون وقت آن رسیده است که مسکو به یک سازش معقول دست یابد.

جانسون پیش از این نیز گفته بود: روسیه باید دست از حمایت بشار اسد "زهرآگین" بردارد.

وزیر خارجه بریتانیا افزود: اکنون وقت آن است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با واقعیت اصلی درباره ستمگری که از او حمایت می کند، مواجه شود. ما باید این مساله را به طور شفاف به پوتین اعلام کنیم که دوره پشتیبانی از اسد گذشته است. پوتین با حمایت خود از اسد به روسیه آسیب می زند.

جانسون پیش از این سفر برنامه ریزی شده خود به مسکو را به دلیل تحولات سوریه که شرایط را به طور ساختاری تغییر داده، لغو کرده است. این اقدام با انتقاد شدید روسیه روبرو شده است. وزیر خارجه بریتانیا از اقدام آمریکا در حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در سوریه حمایت کرده است.

نظر شما