شناسهٔ خبر: 135432 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حاجی بابایی در جمع خبرنگاران:

دولت فعلی نتوانسته به اهدافش برسد

حاجی بابایی داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دولت موفق نشد به اهدافش دسترسی پیدا کند.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی‌بابایی داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: دو حلقه مفقوده در کشور لمس می‌کنیم که یکی ناکارآمدی است. انقلاب ما انقلابی بزرگ است و در تمام هماوردها موفق بودیم، اما در کارآمدی نیاز به افراد جدید داریم.

وی افزود: دوم نادیده گرفتن مردم از مدیریت اجرایی است. مردم با تمام قدرت در عرصه اقتصاد و فرهنگ حضور ندارند و مدیریت باید کاملا مردمی باشد، لذا من نام دولتم را "دولت کارآمدی و مردمی" گذاشتم که کارآمدی، اشتغال، سرمایه‌گذاری، مبارزه با فساد و تمام امور را شامل می‌شود.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: مردمی بودن یعنی شهروند درجه یک داشته باشیم و مردم در جریان همه امور قرار بگیرند. مسئولان در خانه شیشه‌ای قرار بگیرند و در کنار آن هم کسی ناکارآمدی داشت، برای مردم روشن شود و عموم مردم در جریان کار مدیران قرار بگیرند.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: باید سیاست‌ این چنین دولتی ضمن تعامل با همه کشورها براساس حکمت، عزت و مصلحت اداره شود. کشور را جناحی و سیاسی نمی‌شود اداره کرد و ما همه چیز را سیاه و سفید نمی‌بینم.

وی تصریح کرد: با حرکت قدرتمندانه‌ای که در کشور برنامه‌ریزی شده، باید کشور را جلو ببریم که برای این کار من بیست و دو طرح دارم.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره ساز و کار جبهه مردمی در مورد معرفی کاندیدای نهایی، گفت: جبهه مردمی در اطلاعیه‌ای بیان کرد به ۵ کاندیدا رسیده و هر کسی بتواند آرای اول را داشته باشد، قطعا باید مابقی را به همان سمت هدایت کرد. ما باید انتخابات را براساس صداقت جلو ببریم. هر کسی می‌تواند کاندیدا باشد و تفسیر هر حرکتی با گروهی است که آن حرکت را انجام می‌دهد. مدیریت اجرایی جبهه مردمی در دست من نیست و درباره بازشماری آراء در مجمع عمومی دوم باید از سخنگوی جبهه سؤال بپرسید.

حاجی‌بابایی درباره عمکلرد دولت یازدهم تصریح کرد: اگر دولت فعلی را دولت موفقی می‌دیدم قطعا با آن موافقت و به آن کمک می‌کردم، اما روشن است که دولت موفق نشد به اهدافش دسترسی پیدا کند.

وی ادامه داد: اعتقادم بر این است که به جای هفتصد هزار شغل می‌توان تا مرز ایجاد یک و نیم میلیون شغل  پیش رفت. میلیون‌ها جوان امروز بیکار هستند و نرخ بیکاری ۱۲.۶ می‌تواند افزایش پیدا کند و اگر امسال یک میلیون شغل ایجاد کنیم، باز هم درصد بیکاری همان دوازده درصد است. تورم به دلیل تزریق چهل هزار میلیارد صکوک و اوراق دو رقمی شد و در اردیبهشت و خرداد افزایش تورم را خواهیم داشت که برای اقتصاد کشور شکننده است. یک دولت کارآمد و مردمی با حضور هزاران مدیر موفق می‌تواند سرعت اشتغال را افزایش دهد.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: در این باره  ملاک و معیار سخن رهبری است.

حاجی‌بابایی درباره نوع ورود جبهه مردمی به انتخابات، عنوان کرد: در نوع نگاه به انتخابات در بین اصولگرایان حس می‌شد مردم کمتر تاثیرگذارند، اما با حرکتی که در جبهه مردمی شروع شد، در نتیجه این مردم هستند که بگویند چه کسی کاندیدای نهایی جبهه مردمی خواهد بود، چرا که هر روز نظرسنجی‌های مختلف بیرون می‌آید.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه آموزش و پرورش در کشور، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید دولت محور باشد و دولت به آن کمک کند.

نظر شما