شناسهٔ خبر: 135419 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واکنش معاون روحانی به صف طویل نامزدهای انتخابات۹۶

امیری عضو هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری گفت: چاره ای نداریم جز اینکه نواقص قانون نظام جامع انتخاباتی را تهیه کنیم و در اسرع وقت آن را به مجلس ارایه دهیم.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی امیری  عضو هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهور  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ویژگی های انتخابات ایران این است که انتخابات توسط خود مردم  است و با توجه به ساختار اجرایی ته توسط خود مردم انتخاب می شوند.

وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری به موجب قانونی که در سال ۹۲ تحت نظارت هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری است.

امیری ادامه داد: بنابراین هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری با رای تعدادی از امنایی که وزیر کشور دعوت میکنند انتخاب می شوند این انتخاب در هفته های گذشته انجام شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: هفت نفر به عنوان اعضای اصلی هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده و ۴ نفر هم عضو علی البدل هستند و اجرای انتخابات ریاست جمهوری زیر نظر این هیات توسط وزارت کشور برگزار می شود.

وی تصریح کرد: وزارت کشور از هیات اجرایی مرکزی دعوت شد تا گزارشی از نحوه ثبت نام ها ارایه دهند.

امیری با اشاره به بازدید دبیر هیات مرکزی و معاون سیاسی وزیر کشور از روند ثبت نام ها از نقص قانون انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت: ملاحظه میکنید که کم و بیش مردم در جریان نقص این قانون هستند و می بینیم که هر کس با هر شرایط و ویژگی وارد انتخابات می شود.

عضو هیات نظارت بر هیات انتخاب ریاست جمهوری ادامه داد: این مساله در عمل زحمت ها و هزینه هایی را ایجاد میکند، آنچه مهم است با توجه به سیاست های تدوینی از سوی رهبری، تدوین شاخص ها برای کسانی است که قصد کاندید شدن دارند.

وی با اشاره به تفسیر اصل ۱۱۵ قانون اساسی برای کاندید اها خاطرنشان کرد: ما چاره ای نداریم جز اینکه قانون نظام جامع انتخاباتی و نواقص آن را رفع کنیم و در اسرع وقت تهیه و آن را به مجلس ارایه دهیم.

امیری در پایان خاطر نشان کرد: به همین منظور دوستان امروز احساس کردند که بهتر است از روندثبت نام ها بازدید کنند.

نظر شما