شناسهٔ خبر: 135418 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جوانان انقلابی تحریم های اقتصادی را به شکوفایی اقتصادی تبدیل کنند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جوانان مؤمن و انقلابی می توانند تهدیدهای ناشی از تحریم های اقتصادی را به شکوفایی اقتصاد تبدیل و از ارزش های انقلاب در عرصه اقتصاد و فرهنگ حمایت کنند.

به گزارش «نماینده»، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در یادواره شهید غلامعلی پیچک و شهدای عملیات بازی دراز گفت: شهیدان پیچک، وزوایی، موحد دانش و وصالی، شهدا و فرماندهان گمنامی هستند که کمتر برای آنها بزگداشت برگزار شده است. یکی از عجایب انقلاب ما تبدیل  این جوانان به قهرمانان ملی و نجات ملت از تنهایی در برابر دژخیمان عالم بود حضرت امام (ره) در ایام شهادت شهید پیچک نامه ای نوشتند و تحول در جوانان را فتح الفتوح نامیدند. رهبر انقلاب نیز  شهیدان باقری ها و باکری ها و خرازی ها را اعجاز  انقلاب توصیف کردند  و تبدیل این جوانان را به فرماندهان استراتژیک، معجزه دانستند.

وی افزود: شهید بزرگوار غلامعلی پیچک، استعداد و زمینه ای آماده داشت؛ به طوری که امام موجب تحول در او وجوانان دیگر مانند او شد. او جوانی با استعداد بود در کنکور، در رشته انرژی اتمی قبول شد، در مبارزه با شاه و غائله  کردستان قهرمانانه رفتار کرد و در آزادسازی باشگاه افسران سنندج و نیز آزادسازی بازی دراز، نقش آفرین شد. او پیشگام قرارگاه ارتش و سپاه بود که با شهید بروجردی در جبهه غرب، رشادت ها کرد. بر خلاف دستور بنی صدر، ارتش و سپاه را به هم نزدیک کرد و در سرپل ذهاب با امیربدری  به آن اقدام  بزرگ  دست زد. عملیات بازی دراز از پیچیده ترین عملیات های دفاع مقدس بود. در آن عملیات از چهار جبهه به ارتفاعات حمله شد و جوانانی که هنوز به بیست و سه سالگی نرسیده بودند، در جریان  آن  عملیات حماسه آفریدند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اهمیت بازگویی حماسه های دفاع مقدس ادامه داد: این معجزات نباید در حوادث سیاسی گم شده و  این نقاط  عزیمت  درخشان جوانان مار کمرنگ  شود. زیرا اگر این راه ها گم شود، ملت مارنظام آسیب خواهد دید.  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این مطلب که شهید پیچک، قهرمان مقابله با انحرافات بود و در وصیتنامه اش، خیانت و انحراف را بزرگترین آفت برای انقلاب اسلامی می دانست،  گفت: ما از سرنگونی حکومت  نمی هراسیم،  اما از  وجود انحراف نگران می شویم.

محسن رضایی با اظهار تاسف از وجود پاره ای انحرافات در برخی افراد و دستگاه ها  افزود: متاسفانه در بدنه دانشگاه ها، کارخانجات و ادارات، انحرافات زیادی پیدا شده که در مقابله با آنها باید از اندیشه های  استاد شهید مطهری و  رفتار امثال شهید پیچک، الگو بگیریم. اگر این انحرافات نبود و راه انقلاب در اقتصاد ادامه پیدا می کرد، از تورم، بیکاری و رکود هم خبری  نبود. این همه منابع و نیروی جوان می توانند خرمشهرهای دیگری را فتح کنند. ما در بعد نظامی تحریم های بی شماری  را تحمل  و پیشرفت کرده ایم اما راه انقلاب را در اقتصاد و فرهنگ،  لیبرال ها  و دیگر منحرفان کور کرده اند.  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح دستاوردهای انقلابی گری در تقویت بنیه دفاعی و امنیت آفرینی گفت: اگر آن راه ادامه پیدا کند، جوانان ما حماسه شهید پیچک ها را تکرار می کنند. جوانان مؤمن و انقلابی می توانند تهدیدهای ناشی از  تحریم های اقتصادی را به شکوفایی اقتصاد تبدیل  و از ارزش های انقلاب در عرصه اقتصاد و فرهنگ حمایت کنند.

در ابتدای این مراسم، شفیعی از فرماندهان عملیات بازی دراز نیز سخن گفت.  

یادواره شهید غلامعلی پیچک و شهدای عملیات بازی دراز، با حضور جمع زیادی از خانواده شهدای این عملیات غرور آفرین، فرماندهان ارتش و سپاه و رزمندگان حاضر در این عملیات از سپاه حضرت محمد(ص) و اعضای شورای شهر تهران در سالن اجتماعات لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد و در پایان این مراسم  با حضور محسن رضایی، از مادر شهید غلامعلی پیچک، امیر بدری و جمعی از خانواده های شهدای عملیات بازی دراز تجلیل شد.

نظر شما