شناسهٔ خبر: 135408 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

ثبت‌نام‌ها و خوشحالی روحانی

امیرابراهیم رسولی این فضای کاذب رسانه‌ای که به ثبت‌نام‌ها می‌پردازد، آب به آسیاب دولتی‌ها ریخته و توانسته‌اند در این فضا نفسی بکشند و سر مردم و رسانه‌ها گرم این حاشیه‌ها باشد و این به نفع و خوشحالی حسن روحانی منجر شده است.

هفته نامه «نماینده»؛ امیرابراهیم رسولی*/ با شروع ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، فضای خاصی بر اخبار ایجاد شده و تقریباً هر چیز دیگری را تحت تأثیر قرار داده است. از کاندیدای ۴ زنه تا کارگر کارخانه و خانواده‌ای ۴ نفره، همه آمده‌اند ثبت‌نام کنند تا کاندیدای ریاست‌جمهوری باشند.

در اینکه این فضای باز چه محاسن و معایبی دارد حرف بسیار است، اما آنچه مهم است اثر دفعی آن است؛ درحالی‌که مردم در فشار اقتصادی و نارضایتی شدید از وضعیت معیشت و اشتغال جوانان به سر می‌برند و دولت بدون پاسخگویی دائماً با فرافکنی عمل می‌کند.

این فضای کاذب رسانه‌ای که به ثبت‌نام‌ها می‌پردازد، آب به آسیاب دولتی‌ها ریخته و توانسته‌اند در این فضا نفسی بکشند و سر مردم و رسانه‌ها گرم این حاشیه‌ها باشد. رئیس‌جمهور که در کنفرانس مطبوعاتی چند روز قبل خود، وعده‌های ۴ سال قبل را فراموش نموده و خود را در حد یک گزارشگر ۱۰۰ روزه تنزل داد تا پاسخگو نباشد حتماً در این فضا خوشحال‌ترین فرد ایرانی است.

نوع ثبت‌نام و حاشیه‌ها از ۲ مسیر آب به آسیاب دولت ریخته و به نفع و خوشحالی حسن روحانی منجر شده است.

مسیر اول: ثبت‌نام افراد عامی جامعه که خود می‌دانند حائز شرایط شورای نگهبان نیستند و صرفاً به دلایل شخصی و غیرمنطقی، غیر انتخاباتی و غیرسیاسی پا به عرصه گذاشتند بعضاً باعث فرح و شادی مردم شده و در فضای مجازی به آن مشغول‌اند. در این فضا دیگر کسی سراغی از دولت ناکارآمد و پاسخگویی روحانی نمی‌گیرد؛ این فضا به لطیفه‌گویی و استهزا تنزل یافته و دولت نیز در این مسیر راضی است؛ چون سر مردم به اموری سرگرم شده که ذهن آنان از رئیس‌جمهور ناتوان در عمل به وعده‌ها پرت شده است.

مسیر دوم: ثبت‌نام سیاسیونی است که با اقدام خود در پازل دولت بازی می‌کنند. این دسته که بعضاً با تحلیل جریانی خود به توهم رأی‌آوری رسیده‌اند پا به عرصه می‌گذارند و یا با هدف کمک پنهان به دولت روحانی وارد شدند تا رأی رقیب وی را شکسته و به کمک برای پیروزی دولت در انتخابات بشتابند.

در این حالت نیز آب به آسیاب روحانی ریخته شده و به لحاظ سیاسی این اقدام با هر نیت و معامله‌ای صورت گرفته، خوشحالی حسن روحانی را در پی دارد.

و اما مردم فهیم ایران در این برهه یک ماه حساس کنونی تا انتخابات می‌بایست نه گول فضای کاذب رسانه‌ای مسیر اول را بخورند و نه گول سیاسیونی که با طمع قدرت یا رسیدن به منافع شخصی و جریانی وارد شده‌اند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ لذا باید پس از اتمام ثبت‌نام کاندیداها، در اولین قدم اسیر رد یا تأیید صلاحیت‌ها نشده و صرفاً به موضوع اصلی که همان ناکارآمدی دولت یازدهم و عدم پاسخگویی روحانی است پرداخت و این همان مسیری است که رئیس دولت تدبیر و امید از آن فراری است؛ در تمام این مدت نیز تلاش کرده است نه پاسخی مستدل بدهد و نه حتی وعده‌های خود را به یاد آورد.

مردم باید بدانند که روحانی دور دوم به مراتب ضعیف‌تر از دور اول خواهد بود و مردم در فشار بیشتری خواهند بود؛ زیرا ۳۰ اردیبهشت که نتایج معلوم شود نگرانی آینده او را به حداقل تقلایی ناچیز جهت فضاسازی رسانه‌ای نیز تحریک نخواهد کرد، چه برسد به فعالیت و کار با تیمی فرتوت و پیر که هیچ انگیزه‌ای برای رفع مشکلات مردم ندارد.

*مدیرمسئول

نظر شما