شناسهٔ خبر: 135385 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

چه کسی طرح اداره صدا و سیما را تهیه کرد؟

قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح «اداره صدا و سیما» بدون رایزنی با بدنه مجلس و کمیسیون فرهنگی از سوی مطهری تهیه شده است.

به گزارش «نماینده» سیداحسان قاضی زاده هاشمی، با اشاره به عدم موافقت مجلس با فوریت بررسی طرح «اداره سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» در جلسه علنی اخیر مجلس اظهار داشت: در رابطه با این طرح، آقای مطهری به عنوان طراح، جلسه ای با رئیس مجلس داشته و آقای لاریجانی نیز ایراداتی نسبت به این طرح گرفته بود و قرار شده بود که اصلاح شود.

وی ادامه داد: اما آقای مطهری برای اصلاح این طرح با بدنه مجلس و کمیسیون فرهنگی، رایزنی لازم را انجام نداده است، چرا که لازم بود کار تخصصی و کارشناسی بیشتری بر روی این طرح صورت بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: در حال حاضر که یک فوریت این طرح با توجه به عدم کارشناسی بودن آن با موافقت مجلس روبرو نشده، شش ماه الی یک سال طول می کشد تا در کمیسیون فرهنگی بررسی و چکش کاری شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به برخی اشکالات وارده به این طرح اظهار داشت: برخی مواد این طرح عملیاتی نیست و برخی از مواد آن نیز با توجه به اینکه مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی است، احتمالا از سوی شورای نگهبان رد می شود؛ از جمله بخش هایی که مربوط به ترکیب هیأت امنای سازمان و نحوه اداره آن پیشنهاد شده است، چرا که در حوزه اختیارات رهبری وارد می شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره سازمان صدا و سیما نیازمند قانون هست، اما این قانون باید متناسب با اقتضائات این سازمان و شرایط آن باشد و به طور واقعی و شفاف تدوین شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: همچنین برخی مکانیزم های اجرایی برای شورای نظارت بر صدا و سیما باید شفاف تر شود، اما آنچه که در این طرح آمده چنین هدفی را تأمین نمی کند و لازم است در کمیسیون فرهنگی و به صورت تخصصی بررسی شود.

نظر شما