شناسهٔ خبر: 135358 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر اقتصاد در اراک:

سال ۹۵ زمینه برای تولید نفت فراهم بود

طیب نیا در سال ۹۵ از ظرفیت‌های راکتی برخوردار بودیم که در دوران تحریم ایجاد شده بود و توانستیم بدون سرمایه‌گذاری‌های جدید و صرفا با استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها به رشد اقتصادی برسیم و زمینه را برای تولید نفت فراهم آوریم.

به گزارش «نماینده»، علی طیب‌نیا صبح امروز در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت یاد حضرت زینب (س) و تسلیت شهادت این بانوی بزرگوار اظهار داشت: اگر پیام‌رسانی این بانوی بزرگوار نبود پیام عظیم عاشورا به دنیا ابلاغ نمی‌شد و امیدوارم خداوند به همه ما این توفیق را عنایت فرمایند که بتوانیم رهروان خوبی برای اهل‌بیت باشیم و مجبات زینت آنها را فراهم آوریم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه تصریح کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و ‌خوشبختانه بعد از یک دوره شرایط بحرانی که در اقتصاد کشور داشتیم و تجربه رکود تورمی سنگینی که رشد اقتصادی منفی و تورم دو رقمی بالای ۴۰ درصد را به همراه داشت و در این مدت سه سال که گذشت توانسته‌ایم آرامشی در اقتصاد جامعه ایجاد کنیم.

طیب‌نیا تصریح کرد: امروز تورم مهار شده و از آمار بالای ۴۰ درصد به ۸ درصد رسیده و در مقابل رشد اقتصادی مثبتی داشته‌ایم و در مدت دو تا سه سال اخیر در بازارهای مختلف از جمله بازار ارز آرامشی حکم‌فرما شده و نوسانات بازار ارز در مدت اخیر به چهار تا پنج درصد رسیده که این به معنای حاکمیت آرامش است علی‌رغم تحریم گسترده‌ای که بر اقتصاد ما تحمیل شده است.

وی ادامه داد: این چارچوب به درستی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تداعی شده که شما در تمامی جلسات حضور و در طراحی و تنظیم این سیاست‌ها فعالیت داشته‌اید.

وزیر امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: معتقدیم که با یک برنامه‌ریزی عملیاتی برای این سیاست‌ها که زمان‌بندی داشته باشد، اهداف فنی مشخصی داشته باشد و برنامه‌های عملیاتی و اقدامات آن پیش‌بینی شده باشد می‌توانیم کشور را به وضعیتی پایدار برسانیم.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: دولت این برنامه را از ابتدای سال گذشته تنظیم کرده و در سال گذشته گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد، اما این اقدامات به‌هیچ وجه کافی نیست و برای درونی کردن این رشد اقتصادی و برای اینکه ما بتوانیم این شرایط را استمرار دهیم حتما باید این برنامه را به‌صورت جدی و با کمک تمامی مقامات مفید در حاکمیت ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۵ رشد اقتصادی مطلوبی داشتیم، اما این رشد به راحتی قابل تکرار نیست زیرا در سال ۹۵ از ظرفیت‌های راکتی برخوردار بودیم که در دوران تحریم ایجاد شده بود و توانستیم بدون سرمایه‌گذاری‌های جدید و صرفا با استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها به رشد اقتصادی برسیم و زمینه را برای تولید نفت فراهم آوریم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: امسال کار سخت‌تری نسبت به سنوات گذشته داریم زیرا ظرفیت‌های ما تکمیل‌تر شده و از رشد درآمدهای نفتی در سال گذشته بهره‌مند شده‌ایم و بنابر این باید سعی داشته باشیم از طریق سرمایه‌گذاری جدید، افزایش بهره‌بری و افزایش اطلاعات ساختاری زمینه را برای رشد پایدار فراهم آوریم.

طیب‌نیا تصریح کرد: معتقدم که هماهنگی، همدلی و عظم و اراده مشترک میان تمامی افراد نظام لازم است و شما که یکی از پیشتازان انقلابی هستید و در تمامی صحنه‌های پس از انقلاب حضور موثری داشته‌اید و در مجمع تشخیص مصلحت نظام در طراحی و تنظیم سیاست‌های تولید نقش موثری ایفا کرده‌اید و همیشه نقی موثر داشته‌اید در این مسیر کمک شایان توجه‌ای به ما داشته باشید و ما نیز علاقه‌مندیم که از نظرات شما بهره‌مند شویم.

نظر شما